Favour låsecylinder

Jeg tror ikke jeg har nøglen til denne lås, og jeg ved heller ikke hvordan den skulle se ud.

Søgning på google giver ikke rigtig noget brugbart.

Nogen der ved noget om den her type låse?

 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror ikke på at du kan købe en løs nøgle der passer til præcis din lås, så den enste fremgangmåde er nok en låsesmed på og så i med en ny lås eller lade låsesmede omkode den til en ny nøgle når han nu er der :-), det løber selvfølgelig op så mon ikke der kan svare sig at nedlægge den dør med et (kraftigt kung fu spark) eller lign og i med en ny dør, det ligner en indedørsdør og den kan fåes billigt evt på DBA eller lign.

Jeg regner heller ikke med at jeg kan købe en nøgle der passer.

Det er faktisk en yderdør, men den er ikke ibrug af gode grunde :-)

Låsesmed er udelukket pga. prisen, men kunne jeg selv lave det på en eller anden billig måde vil jeg gerne det. 

Evt destruerer den cylinder der sidder i nu, og så købe en anden, eller skifte til et helt andet system.

Er døren låst nu?

Ellers er det vel bare at skrue cylinderen ud, og sætte en ny i. Det koster ikke meget.

http://lavpris-laase.dk/ruko-d12-serie-1200-cylindre-210/rd1600-d12-halve-draabevaerk-p4314

Skrevet af jenshøj på 20-05-2015 13:05

Er døren låst nu?


Ellers er det vel bare at skrue cylinderen ud, og sætte en ny i. Det koster ikke meget.

http://lavpris-laase.dk/ruko-d12-serie-1200-cylindre-210/rd1600-d12-halve-draabevaerk-p4314

 

Ja, døren er desværre låst nu.

Men efter hvad du skriver/linker til, så er det altså noget dråbeværk som også RUKO laver. Der er nok sat et kopi-produkt i.

Det er ingen hastesag at få den dør i funktion, men noget jeg lige så stille vil arbejde på.

Da der er nøglehul på begge sider, så er det nok ikke halv-dråbeværk, men hel-dråbeværk.

Muligvis kunne døren tages af ved at jeg trækker splitterne op af de 2 hængsler.

Alternativt er det måske en mulighed at bore den ekststerende cylinder ud, og det skal vel så være fra begge sider. Hvor let den opgave er har jeg ingen ide om.

 

Hvis jeg var dig ville prøve at dirke den op. Jeg har ikke selv noget erfaring i den retning, men det ville være en sjov opgave som helt sikkert giver en fed fornemmelse når det lykkes. Der findes masser af information om emnet (lock picking), så det er bare om at komme i gang.

/monza
Annonce
Skrevet af monza på 22-05-2015 21:48
Hvis jeg var dig ville prøve at dirke den op. Jeg har ikke selv noget erfaring i den retning, men det ville være en sjov opgave som helt sikkert giver en fed fornemmelse når det lykkes. Der findes masser af information om emnet (lock picking), så det er bare om at komme i gang.

/monza

 

Det er ingen hastesag, og så er jeg ikke 100% sikker på at jeg ikke har nøglen et sted. Men ellers er det da værd at forsøge selv at åbne den.

 

Der er faktisk en youtube video hvor der åbnes sådan en lås.
https://www.youtube.com/watch?v=UdC93UwPzu8

"Highly insecure 5 pin tumbler lock (Brand: FAVOUR made in China) picked in a matter of seconds.

If you have such a lock installed, I would highly recommend to buy something else."

Så måske er det ikke så svært.
Hvis den alligevel skal udskiftes, så ville jeg bare bore den ud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tag et 4-5 mm metalbor bor låsen op og køb en ny istedet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Prøv at se DENNE TRÅD


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis