Skrue størrelse

Jeg har denne skrue som sider på en Yamaha 25 Hk tror den er fra 1984, men går rigtig godt.
Nu vil jeg så gerne have en ekstra skrue (propel) til at ligge hvis der skulle ske noget en søndag morgen.
Men Hvad betyder det tal der står på den.: 52.. det er det eneste tal der står på skruen.

 


Hilsen Lynge
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej igen.

Jeg tror at du bare skal fortælle din båd-forretning, hvilken motor du har.

Så vil jeg regne med, at de ved helr nøjagtigt hvad du skal bruge.

Ud fra dit billede af skruen at dømme, så vil jeg komme med min beskedne mening:
Den propel du har er hakket og ikke specielt glat på overfladen efter rur. Den vil virke en del dårligere end en ny skrue - derfor synes jeg at du skal bruge din nye skrue  og så evt. gemme den fra billedet, til reserve. Eller skrot den, og køb 2 nye.

Me den hakkede og urene skrue, så mister du formodentligt 3-5 knob i forhold til topfart / bruger 5-15% mere benzin.

>>>

Er du specielt uheldig søndag morgen ?

MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.
Ja den er ikke til ret meget den skrue, det var fordi jeg vil bestille en ny over internettet, der er de billiger.

Ha ja jeg har prøvet at ligge på fjorden og være uheldig en søndag morgen, og ikke kan få en skrue før dagen efter, derfor har jeg altid haft en ekstra skrue i de andre både jeg har haft.

Nå men jeg prøver at køre forbi forhandleren og se hvad han kan fortælle

Hilsen Lynge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej.

Kan den ikke slibes med en flapskive eller lign.

mvh


 varmetossen

Du kan evt. spørge her, er sikker på de kan hjælpe dig.
http://www.rudespropeller.dk/

Ja en gang slibning og maling vil jo nok pynte, og optimere effektiviteten.

En i bådeklubben sendte hans propel til pulverlakering, den blev rigtig flot, dog lige med den lille ulempe at gumminavet ikke kunne holde til varmen, og propellen var ubrugelig bagefter...

Så vil du male, så put den ikke i "bageovnen"

Jeg kan sagtens forstå at du vil have en reserveskrue med.

Vi har som regel også en reserveskrue med. Så HVIS det går galt, skal jeg bare passe på, ikke at tabe de små bøsninger og dimser i vandet, når jeg skifter. De se totalt fedtet ind, og bliver nemt trukket med ud - og kan falde i vandet. Så er man jo lige vidt.
Men - Der er vel også grænse for hvor mange reservedele man skal have dobbelt af.
MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg har kun en stift som sider bag på min skrue, som du kan se på foto 1.

Jeg har nu gjordt min skrue lidt ren, men der var ikke flere nummer at se nogle steder.

 


Hilsen Lynge
Skrevet af je__ns på 19-05-2015 22:52
Du kan evt. spørge her, er sikker på de kan hjælpe dig.
http://www.rudespropeller.dk/

Ja en gang slibning og maling vil jo nok pynte, og optimere effektiviteten.

En i bådeklubben sendte hans propel til pulverlakering, den blev rigtig flot, dog lige med den lille ulempe at gumminavet ikke kunne holde til varmen, og propellen var ubrugelig bagefter...

Så vil du male, så put den ikke i "bageovnen"

Jeg har sendt en mail af sted til dem, med foto og nr på skruen, så må vi se om de kan hjælpe mig. 

Mange tak.

 

 


Hilsen Lynge
Nå det var ikke godt nyt, jeg fik denne mail tilbage fra RUDES

Hej Lynge.
Det er ikke umiddelbart noget jeg kan skaffe, med den slags nav.
Men vi har en del forskellige "gamle nye" propeller til at ligge, hvor der måske er en imellem der kan bruges.
Hvis du kan sende den gamle propel til os, så kan vi se om vi har en der passer.
Eller vi kan reparere den gamle.

Mvh.
Kent

Hilsen Lynge
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også