Er det normalt at lave en gips skillevæg sådan?

Hvorfor alle de små felter?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er for at have noget skelet at skrue pladerne fast til.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg plejer nu at nøjes med de lodrette. Og det er svært at se størrelsen på felter, men jeg har 400 mm imellem hver stolpe ved 1200 mm plader. Jeg fornemmer at det her mere ligner 600mm så giver hjælpe lægter lidt mening.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 18-05-2015 22:41
Jeg plejer nu at nøjes med de lodrette. Og det er svært at se størrelsen på felter, men jeg har 400 mm imellem hver stolpe ved 1200 mm plader. Jeg fornemmer at det her mere ligner 600mm så giver hjælpe lægter lidt mening.

Så fik jeg målt lægteafstand, der er 60 cm fra midt til midt lægte, både vandret og lodret, så godt set 

 

Egentlig ser det vel ud til at være ganske fint lavet. Det gælder desværre ikke resten af tagetagen.

 

 

Skrevet af pilehave på 19-05-2015 11:10

Underligt ikke bare at sætte lodrette poster med c/c 300 mm, der må have været meget arbejde i at skære og tilpasse det der

 

Ja, enig, og derfor spørgsmålet. Det er et ½-færdigt projekt jeg har overtaget, og jeg kender ikke forhistorien, så det må blive gætteri. Manden (dansk) der sandsynligvis stod for projektet er død.

Jeg ved ikke om han selv har lavet det, eller har haft folk til det. Jeg tænkte måske at nogen ud fra billederne kunne sige et eller andet ud fra stilen, evt. at sådan gør pollaker eller rumænere.

Isoleringen er også savet til på en lidt speciel måde tror jeg. Jeg poster billede af værktøjet senere idag. Der er også et relativt nyt tag med nogle kviste. De er alle utætte. Afslutninger er tætnet med PU-skum, og generelt er ting bare ikke lavet rigtig.

 

Dengang vi rev vores skillevæg ned som var bygget i 1955 så præcis sådan ud.. Så måske den mand der har bygget den havde sin viden fra den tid


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Mener nu også det var en ret almindelig måde at opbygge det på i 70'erne...
Så fortvivl ikke, det er nok mere solidt end det der laves i dag med kun lodrette poster.

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 19-05-2015 13:07
Mener nu også det var en ret almindelig måde at opbygge det på i 70'erne...
Så fortvivl ikke, det er nok mere solidt end det der laves i dag med kun lodrette poster.

MVH Njord

Ja, det er præcist sådan mine skillevægge i sommerhuset fra 1973 ser ud bagved gipsen ( har skiftet noget af det ud til Fermacell - derfor ved jeg det )

Mener dog ikke mine lodrette er cc 60cm - snarere cc 40 cm.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Takker for indlægene. Kan forstå at det er almindelig at lave det sådan, måske især for nogle årtier siden.

 

Der ligger rester fra projektet, her er nogle billeder.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis