Klippo Comet S problemer

Hej,

Tænkte der nok er nogen kloge mennesker her som kender noget til Klippo. Købte en brugt Comet S da jeg gerne ville have en selvkørende. Problemet er at den selvkørende del langsomt slår fra når man kører med den, så efter en enkelt bane af græsplænen skal den preses ned igen. 

Tænkte det måske havde noget med remmen til selvkøringen, så den har jeg skiftet uden at det gjorde nogen forskel.

Så tænkte jeg at det var værd at undersøge kontroldelen, hvor gassen mangler. Da den var blevet åbnet kunne jeg se, at gashåndtaget er knækket. Desuden er plasticbagpladen til hele kontroldelen knækket på en måde hvor den ikke vil kunne samles igen.

Kan det have noget med denne kontrolenhed at gøre at selvkøringen ikke virker? Overvejer at købe en ny, men det er en ældre klippo (1998), så jeg ved ikke om den, man kan få nu passer til denne gamle svend. Desuden vil jeg gerne prøve på at føle mig en lille smule mere sikker på at den vil løse problemet inden jeg giver 600 kr. ekstra ud.

Glæder mig til at høre fra jer

/Inger

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej IngerW.

Jeg har osse en comet s, men den er fra 2008. jeg tror at fremdriften på den gamle er taget fra knastakslen. Hvor den på de senere er fra krumtappen. Derfor ved jeg ikke om det er samme koblingssystem, men da jeg købte min blev det meget påpeget at man kun kunne slå trækket fra ved at slippe sikkerhedsbøjlen. Hvis man presser koblingshåndtaget den forkerte vej så er der noget der knækker inden i.På min er gashåndtag for sig selv, og kobling til træk for sig. Er dit et kombineret? Jeg tror godt du kan få dele til de gamle stadig. Kunne du evt poste et par billeder så man kunne se hvordan det ser ud?

Jeg fandt dette link som jeg selv har brugt. Prøv om du kan finde din model : http://www.klippo.com/dk/support/manual-search/

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Kovas,

Tusind tak for svaret. Det er rigtig rart at vide at man skal lade være med at presse koblingshåndtaget den anden vej. 

Nej, min burde også have separat gas og kobling, men da gashåndtaget er knækket kan man ikke bruge det. Jeg vedhæfter billeder, så du kan se, hvordan den ser ud. Håber det er til at se hvordan konstruktionen er.

Jo, jeg har fundet noget manual, der ligner, men ikke noget hvor denne enhed bliver beskrevet - desværre

/Inger

Hej IngerW.

Ud fra de billeder kan jeg se at det er helt anderledes end på min. Så umiddelbart kan jeg ikke se hvad problemet er. Men jeg vil nok råde dig til at tage den berørte del med hen til den lokale klippoforhandler for at høre om der findes reservedele. Hvis der ikke gør det, så er man jo ude i at lave noget selv?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere