Lys slukker ikke efter montering af lysdæmper

Jeg har skiftet en almindelig afbryder ud med en lysdæmper fra Fuga (én af dem med sådan en drejekontakt), når jeg slukker for kontakten (ved at trykke på drejeknappen) så slukker lyset ikke helt, men lyser MEGET svagt.

Det drejer sig om 3 lamper på min terrasse. Jeg har skiftet en anden afbryder, til lyset ude i haven og dér tænder og slukker det fint. Lamper på terrassen og ude i haven er ens typer, alle fra Nordlux og med LED pærer. 

Dæmpefunktionen fungerer fint på begge afbrydere og jeg har prøvet at bytte dem rundt for at se om det er afbryderen som skulle være defekt, men den virker fint når jeg slutter den til havelamperne... 

Hvad kan mon være årsagen?

Jeg kan også lige tilføje, at alle instalationer er (relativt) nye, alt blev udskiftet da vi flyttede ind af aut. elektriker og vi har aldrig haft nogen problemer med nogen af installationerne... før nu.

Jeg har skiftet en almindelig afbryder ud med en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for jeres svar, det giver god mening omend det slet ikke havde strejfet min tanke.

Der skal monteres 3 yderligere lamper på terrassen, hvoraf den ene skal være med "gammeldags" glødepære, så forhåbentlig løser det mit problem, indtil da kører jeg bare med den almindelige afbryder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også