bremser

hej har lige skiftet klodser skiver calibre en brugt i den ene side men den blir ved med og hænge så de blir varme i begge sider kan få dem til og slippe ved og pumpe lidt hvad gør jeg forkert har luftet ud og det man skal gøre

 

 


Suzuki wagon r+ special
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Dine caliber stempler går for stramt, adskil og rens + nye pakninger, og evt stempler og bælge, eller køb nogle ombytnings.

2. Dine calibre er med kun et stempel, de skal kunne bevæge sig sidevejs, og kan sidde fast.

3. luft i systemet får ikke dine bremsere til at hænge.
Men en defekt hovedcylinder kan lave det nummer der. Altså hvis alle bremser hænger. Ofte er det kaliberne som begynder at hænge når de bliver varme, og når de så køler af kan de lidt igen. Det er godt lige at have i tankerne når du fejlfinder på dem. Renovering af kalibere er jeg ikke den helt store tilhænger af, da det bare skal være pinligt rent. Så hellere køb ombytnings i stedet for.


 

Det kan også være en bremselange, der er kolapset inden i, så man kan presse væske frem, men det kan ikke komme tilbage igen.
Du kan kontrollere dette ved lige at løsne en luftskrue og så mærke om bremsen slipper.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du er lidt sparsommelig med oplysning om model, for eller bag, om det er den brugte caliper der hænger osv...

MEN - caliperen skal kunne bevæge sig frit i ophæng, stemplet må ikke gå stramt og de rette klodser skal bruges. Er der slidindikator på, skal de tilsluttes - hvis muligt.. mange modeller bruger samme klodser til flere modeller.

 Luft godt ud - gerne så al væsken skiftes i kredsen.  (kogepunktet falder med tiden, og har de været varme, kan der nemt opstå problemer)

Håber det giver mening.. Vh. Carsten

 


 

jeg har haft det skilt ad i begge sider og renset caliber og gjort det hele rent sat nye glider i haft stemplet ude og nye pakninger men uden resultat så nu tænker jeg bremse slanger er næsten sikker på det er dem os fordi at bremserne ikke har været holdt ved lige på bilen det kunne ses tydeligt da belægningen på bakker i begge sider lå løs inde i tromlen og det ene hjulcylinder virkede slet ikke stempel i den sad total fast den fik wd40 og så over i skruestikken og få den ud og den sad FAST men ud kom den og to nye på af dem osse har lige konstateret at bremseslangerne er ved og revne hist og pist så tænker det er det returløb der ikke virker har bestilt nye til i morgen

Suzuki wagon r+ special
Annonce
de hænger så stadigvæk mine bremser magter snart ikke de bremser mere

Suzuki wagon r+ special
hvad er det for en bil ?

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Suzuki wagon r

Suzuki wagon r+ special
er der forskel på caliber der har kørt med ventileret skive og ikke ventilerert skiver

Suzuki wagon r+ special
Ja de ventilerede skiver er bredere, og derfor er calibrene også anderledes.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis