Velux vinduer og gerigter

Jeg har et par velux loftvinduer, med skrå lysninger i gips.

Jeg mangler nogle gerigter som passer. Jeg fandt en stump hos en ven, men kan ikke finde ud af hvor man kan købe dem. Nogen som kan hjælpe?

 


Med venlig hilsen
René Jensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sådanne girecter kan du helt sikkert købe i et byggemarked eller tømmerhandel vil jeg bestemt mene, forelæg dem dit behov, og de vil sikkert kunne skaffe det til dig.

Alternativt:

Kan du kontakte den lokale snedker/tømrer.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Silvan, jemogfix og bauhaus har dem ikke. Jeg har set hele listefabrikkens katalog igennem, men har heller ikke fundet dem der.

Med venlig hilsen
René Jensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du må/skal nok til en forhandler af Velux vinduer, kan ikke forestille mig at de ikke kan skaffe dem.

Det er jo da forsøget værd.

Jem & Fix & Bauhause forhandler vist ikke disse, så vidt jeg ved, Silvan Hmm nok skaffevare, har sikkert som du også erfare ikke på lager, vil de (Silvan) ikke skaffe dem til dig?

Er det dårligt købmandskab, tjente kr er da også værd at ta' med synes jeg.

Ellers må du selv kreere nogle om du har mulighed/lyst/evner/plads og værktøjet til det, sikkert også det billigste, men kræver jo noget værktøj.

Nogle stykker 12 mm MDF plader skåret i smig, og evt. en profil på kanterne.

Eller noget 3.

Køb nogle fyr lister (kik i list-kataloget og find dem du kan bruge) og en skærekasse/sav og lad saven om at "arbejde/skære" og du får et fint resultat, du skal self. gi' dig tid til det og mærke nøjagtigt op.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvorfor sætte gerichter på gips, det forstår jeg slet ikke, på med nogle spartel skinner og spartel det.

Det er meget pænere, frem for de lister der skal trækkes helt over kanten for at dække endekanterne af gipsen.
Man kan godt købe gerigterne hos velux men så koster de 3000 kroner pr. vindue.

Der er 3-4 cm mellem gipspladerne i lysningen og væggens gipsplader - derfor gerigter, i stedet for skinner, og der er allerede sæt filt på lysning og væg. Ellers havde det også været planen uden gerigter.

Med venlig hilsen
René Jensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det skulle bare være skummet, overskydende skum tilbageskæret , og spartlet hen over, så var det problem løst.

3000,- pr. vindue tror jeg ikke helt på, det er vist en and du har fået oplyst der, det er jo ikke et vindue du skal have, men kun lysningslisterne, selv et komplet lysningssæt koster jo ikke engang 3000,- og det er jo incl. de lister.

En ven fortalte mig at det der skum er kræftfremkaldende og at jeg ikke skulle bruge det, men det havde ellers været en god løsning.

Jeg talte med velux de sagde at man ikke kunne købe lysningslisterne separat, men skulle købe hele sættet. Jeg har 450 mm ud til vinduet derfor er jeg nød til at købe dette:

http://www.bygmax.dk/byggematerialer/velux-ovenlys-vinduer/velux-lysningspanel/lysningspanel-17-50.html

Hvis det kun er for lysningslisterne kan jeg selvfølgelig nøjes med et mindre, men hvis jeg alligevel skal købe hele sættet kan jeg jo lige så godt købe et jeg kan bruge.

Med venlig hilsen
René Jensen
Skrevet af René Jensen på 17-05-2015 22:28
En ven fortalte mig at det der skum er kræftfremkaldende og at jeg ikke skulle bruge det, men det havde ellers været en god løsning.
 

Man skal ikke tro på alt ens venner siger, og her er et ekspempel på hvorfor.

 

Skrevet af René Jensen på 17-05-2015 22:28

Jeg talte med velux de sagde at man ikke kunne købe lysningslisterne separat, men skulle købe hele sættet. Jeg har 450 mm ud til vinduet derfor er jeg nød til at købe dette:
 

Dvs. skærer man en liste forkert, så skal man købe et helt lysningssæt igen, lyder ellers ikke som velux hvor alt kan købes løst.

Alt så ville jeg da bare få den lokale snedker til at lave nogle, koster jo ikke i nærheden af hvad velux vil have for deres.

 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også