Tone silikatmaling

Hej vi har et hus som var gul da vi købte det. I 2007 bestemte konen at det skulle være kaki/begie . Der blev i 2006 indkøbt 50 lit. Skalflex silikatmaling , lys sand tror jeg nok. Men konen tog alle 50 lit med på tømmerhandeln for den jo skulle være kaki/beige

Det hele blev tonet i tømmerhandelns maskine, og herefter påført huset (brugte kun 25 ud af 50 lit).

Ca 2år senere var noget huset begyndt at blive gul igen, idag er hele huset gul.

Nu siger konen grå!!! så jeg tager 25 lit med på tømmerhandeln for at komme lidt tonepata i. Men nu siger tømmerhandeln at det hele er blevet gul da en tidligere medarbejder i 2007 har tonet det i deres maskine, silikatmaling må slet ikke tones på den måde.

Nu står jeg så med 25lit kaki/beige maling til ca 2500kr som bliver gul med tiden, og som slet ikke kan tones i tømmerhandelns maskine.

Er her nogen der har erfaring med at blande noget i for at lave den grå?

 

 

<script src="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/ee6491c5/background/helpers/prefilterHelper.js" type="text/javascript"></script>
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er 99 % sikker på at silikatmalingen kan tones på byggemarkedets tonemaskine. Problemet er at man ikke have forudsige hvilken farve det bliver. Der er kun mulighed for at komme noget sort i blandingen, for at gøre den grå, men jeg kunne forstille mig det ville blive en farve ala lysbrun/grå istedet

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg var 99% sikker på at jeg ville komme hjem med 25lit grå-tonet silikatmaling idag. Men jeg kan godt forstå at tømmerhandeln ikke vil røre ved den, de er nok bange for at min kone kommer efter dem hvis huset skifter farve.
Nu kender jeg manden som i 2007 tonede vores silikatmaling. Han havde arbejdet som maler i 35 år og tog de sidste år på tømmerhandeln, inden han gik på inden efterløn. Det kunne godt være de har fundet ud af at man ikke skal tone med det der blev brugt i 2007.
Jeg må ud og finde en anden maler der kan give den et skud sort.
Hvad bruger man ellers til at tone med?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også