lommekniv fri land danmark. ulovlig lommekniv.

lige nu er der meget hykleri om lommeknive er ulovlige som blot kan åbnes med to finger eller med tommelfinger er ulovlige. (en hånds lommeknive). åbnes med en hånd. og nabolande de griner ad os at deres lommeknive er lovlige af den type med tommel stud. på bladet. (en hånds lommeknive).

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg forstår ikke det er så svært.

Hvis du er ude at fiske og står med vadders på, så er det i orden at have en kniv, er du håndværker og skal bruge en kniv er det i orden, en kniv i bagagerummet er i orden, men befinder du dig på gågaden om aftenen så er der absolut ingen grund til at have en kniv, og skal straffes derefter.

Som håndværker må jeg ikke gå med en kniv der kan åbnes med en hånd (er den gamle Stanley kniv så ulovlig?), men jeg må godt have en lægtehammer hængende i bæltet 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej Henrik.

Ja en paradoksal verden vi befinder os i.

Nej ikke svært at forstå når det er stillet op på denne måde.

Det skyldes sikkert alene at der har været nogle få, måske 10 eller lidt flere (kender ikke tallet af knivstik i det offentlige rum)

Nogle bøvsakker eller afstumpede personer som ikke forstår den almindelige omgang med knive.

Husker stadig den Italienske unge mand som blev stukket ned i Kbh. tror jeg det var, og den' slag er selvfølgelig ikke ok så langt fra.

Men at alle vi andre som godt forstår simple omgangsformer, som at ha' en kniv i lommen, skal så bøde med denne knivlov er simpelhen for dårligt.

Er selv lovbryder går med min fiske kniv (løvemesser) i lommen så er sikkert af og til lovbryder, når jeg ikke lige er på fisketur, har gået med kniven i lommen i rigtig mange år, langt største delen af mit indtil nu 62 årige liv. 

Så må indrømmer jeg er potientionel tugthus kandidat, selv om jeg selv mener jeg er ganske fornuftig, som største parten af indbyggerne i dette dejlige land.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det "sjove" ligger jo i at det åbenbart er nødvendigt at lave regler for alimindelig sund fornuft.

Nogle gange virker det som om, man laver regler/love fordi man så tror at det hjælper, men i dette tilfælde vil det sandsynligvis ikke stoppe de tosser som føler sig stærk med en kniv i lommen.

Men at vi så har et politi der ikke kan se i gennem fingre med "lovovertrædere" der er på vej hjem fra en fiske tur, er mig ubegribeligt.

Jeg har undret mig over, hvordan man så kommer hjem fra Imerco med en 28 cm køkkenkniv man lige har købt   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
det siger jo blot en hel del om dem der udfærdiger de danske regler og love, det er jo efterhånden en stor bunke lappeløsninger.

oh den regel med knive er noget af det mest tåbelige jeg endnu har oplevet, det er da for naivt at tro at den person der fredag nat går i byen for at stikke en anden ned med en kniv, skulle afholde sig fra det pga. en ny lov der gør det forbudt at gå med kniv.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det er Udansk og Uliberalt og politistat. Og indført af Danske Folkeparti og Venstre. Få de latterlige forbud fjernet igen. Skandale...

Bornholm er et dejligt sted.
Annonce

ja. i denne fortolkning er en tjener værktøj ulovlig.  i google skriver. jægere i oprør. er der en video der kan i se dem der menes ulovlige. med lidt fingersnilde.!

Hvad F bliver det næste ? De fleste redskaber kan bruges på en god måde eller en dårlig måde. Man kan skrive med en kuglepne eller stikke den i halspulsåren..... Forbudet er Udansk - jeg er virkelig provokeret af dette her altså. Det er respektløst overfor fiskere, håndværkere, spejdere... pop-politik og idioti

Bornholm er et dejligt sted.

Fuldstændig enige med jer alle.

Kunne nok ikke lige finde de rigtige ord at sætte på.

Ha' en rigtig god helligdag alle sammen.

Det virker mig en smule millitær agtigt:

 Kollektiv afstraffelse.

Kan kun trække på skuldrene og så ta' den derfra om det skulle komme så vidt.

Men bestem meget ærgeligt at få sin straffeattest tilsmudset pga. af sådan en ting.

Husker en sag med en ung ekspedient/lagerarbejder som vist fik 8 dage i "skyggen" for at ha' en "knæk af kniv i bilen"

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

hvis i skriver. ulovlige knive. i youtube. der kan i se videoen. om ulovlige lommeknive. der kan åbnes med tommelfingeren med lidt snilde.!

Jeg tror nu der er kommet lidt mere nuance ind i håndhævelsen af loven, end ovenstående indlæg beskriver. I starten var der nogle der " med vilje " blev anklaget for noget helt banalt. Det førte til frikendelser, som så er gældende retspraksis. Loven hindrer sikkert ikke den kvinde eller mand der i affekt vil stikke en ned. Men det giver politiet lov til at straffe dem de møder i nattelivet med våben. 

Og som spejderleder går vi meget op i at en dolk  IKKE er hverken våben eller legetøj, men et værktøj man må bruge og bære i den særlige situation, men ellers ikke.

Hvis alle opførte sig ordentlig kunne vi vel nøjes med de 10 bud, Måske endda kunne 7-8 stykker af dem gøre det


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis