lommekniv fri land danmark. ulovlig lommekniv.

lige nu er der meget hykleri om lommeknive er ulovlige som blot kan åbnes med to finger eller med tommelfinger er ulovlige. (en hånds lommeknive). åbnes med en hånd. og nabolande de griner ad os at deres lommeknive er lovlige af den type med tommel stud. på bladet. (en hånds lommeknive).

lige nu er der meget hykleri om lommeknive er... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg ville lige prøve at spøre at hvad er en per diffinition. er forskelen på tohånds lommekniv vs hånds lommekniv. og billeder er ind for rækkevidde incl små video klip. med åbning af lommeknive. med en hånd. i forsøg med at åbne den med to finger eller med tommelfinger i forsøget med at åbne bladet med negl. med en hånd! :-)

 

Skrevet af maskinsnedker på 14-05-2015 14:59

Det virker mig en smule millitær agtigt:

 Kollektiv afstraffelse.

 

Hvorfor er kollektiv afstraffelse militæragtigt? Som jeg husker det kan man netop i forsvaret blive straffet for at udøve kollektiv afstraffelse (til forskel fra Folketinget).

Men derudover er jeg ikke enig i, at våbenlovens §4 om knive nødvendigvis er ude i hampen. Det er jo værd at hæfte sig ved, at det i stk.2, hvor de enhåndsbetjente knive dukker op, er anført, at regler for deres anvendelse fastsættes af justitsministeren.

Så der er sådan set ikke behov for en lovændring, men alene en regelændring som justisministeren angivelgt selv kan lave. Så det er vel bare at smøge ærmerne op minister og komme i gang? 

Hans2Hansen og Finn Bjerke: Der er en endnu skrappere knivlov i Norge f.eks. Det er der ulovlig at bære hvilken som helst kniv på offentlige steder. Der er undtagelser men ikke på længden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Lars ON på 20-05-2015 21:37

Men derudover er jeg ikke enig i, at våbenlovens §4 om knive nødvendigvis er ude i hampen. Det er jo værd at hæfte sig ved, at det i stk.2, hvor de enhåndsbetjente knive dukker op, er anført, at regler for deres anvendelse fastsættes af justitsministeren.

Så der er sådan set ikke behov for en lovændring, men alene en regelændring som justisministeren angivelgt selv kan lave. Så det er vel bare at smøge ærmerne op minister og komme i gang? 

 

Nå beklager, der tog jeg fejl. Jeg ser nu at ministeren på dr.dk er citeret for at sige: "Indtil der er en endelig afklaring fra politiets side, og indtil vi har overvejet, om vi kan lave en bedre lovgivning, skal man lade kniven blive hjemme."

Det antyder, at ministeren ikke er klar over, at det jf. loven er strafbart at besidde bl.a. enhåndsbetjente knive. Så uanset hvor kniven er, herunder hjemme, kan man straffes. Så det er nok for meget at tro på, at ministeren er klædt på til at gøre noget umiddelbart. Gad vide om man kan anmelde ministeren for at  opfordre til ulovligheder?

 

Skrevet af Lars ON på 20-05-2015 23:02

 

Nå beklager, der tog jeg fejl. Jeg ser nu at ministeren på dr.dk er citeret for at sige: "Indtil der er en endelig afklaring fra politiets side, og indtil vi har overvejet, om vi kan lave en bedre lovgivning, skal man lade kniven blive hjemme."

Det antyder, at ministeren ikke er klar over, at det jf. loven er strafbart at besidde bl.a. enhåndsbetjente knive. Så uanset hvor kniven er, herunder hjemme, kan man straffes. Så det er nok for meget at tro på, at ministeren er klædt på til at gøre noget umiddelbart. Gad vide om man kan anmelde ministeren for at  opfordre til ulovligheder?

 

Kom lige til og læse dit indlæg. 

Enhver, med et IQ på 70 eller over ved da man ikke skal rende rundt  og true folk med våben, det hverken med knive, slagvåben eller noget med krudt. Egentelig er alle de der detaljerede forskrifter/love som ingen alligevel kan finde ud af overflødige hvis man sørgede for og give folk en smule almen gammeldags opdragelse. 

Gad vide hvad den næste latterlige lov så vil forbyde ?   

Måske det bliver kondomer, fordi politikerne ikke kan finde ud af hvilket hoved det skal trækkes over for og beskytte mod, ja er det mon regn, eller dårlig luft,  eller ........ eller .......... eller ......  

Undskyld, men som fuldgyldigt medlem af klubben for GUSM (Gamle Ultra Sure Mænd) kunne jeg ikke lade være. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Gammel & sur synes jeg nu ikke du er Nitter. (ved godt at humor fremmer forståelsen)

Jeg mener også som så mange andre at den knivlov er håbløs, og gør almindelige mennesker som besidder sund fornuft, til kriminelle set med lov - givernes øjne det må være en ommer.

Kunne vi dog bare få politikerne til at se det?

Håber det bare er en lille bitte promille af befolknigen som gør den slags som er uden for enhver pædagogisk rækkevidde.

@ Lars On

Det var bare et eksempel på for tidens afstraffelse af militært personnel, skulle ikke tages for bogstvaveligt.

Længe siden jeg var i "trøjen og ganske vist ikke sålænge det gjorde noget" 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 08-06-2015 12:41

Gammel & sur synes jeg nu ikke du er Nitter. (ved godt at humor fremmer forståelsen)

Jeg mener også som så mange andre at den knivlov er håbløs, og gør almindelige mennesker som besidder sund fornuft, til kriminelle set med lov - givernes øjne det må være en ommer.

Kunne vi dog bare få politikerne til at se det?

Håber det bare er en lille bitte promille af befolknigen som gør den slags som er uden for enhver pædagogisk rækkevidde.

@ Lars On

Det var bare et eksempel på for tidens afstraffelse af militært personnel, skulle ikke tages for bogstvaveligt.

Længe siden jeg var i "trøjen og ganske vist ikke sålænge det gjorde noget" 

Man skal vel være politiker for at vedtage en sådan lov. Hvorfor straffer man ikke bare den, der bruger kniven  som  våben. Hvor svært kan det være? ?

 

maskinsnedker. Det er længe siden at kollektiv afstraffelse i forsvaret blev afskaffet og erstattet af gentagen øvelse inddtil alle havde forstået, hvordan det foregik (hvad er forskellen). Hvis dine kammerater var af den opfattelse, at du var vrangvillig, sørgede de for oplæringen (kolde brusebade iført udgangsunuform, fjernelse af fjedre i seng og lignende, afvaskning med webbebingbørste, fortsæt selv )

 

 

 


fase
Puha nu er denne knivlov jo lidt underlig. Vi har fået tilbagekaldt multitool inden for de sidste 14 dage, butikken. Der er dog nogle multitools der godt stadig må sælges.
Disse multitool (eks nogen af bahco's) er nemlig politi godkendt, mens andre af bahco's og stanleys ikke er politi godkendt.
De ikke godkendte er tilbagekaldt, indtil politiet har godkendt dem. Men nu vil politiet ikke udstede flere godkendelser, fordi politikerne barsler nu lovgivning på området. Samtidigt vil politikerne ikke gøre noget før politiet har meldt noget ud.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

politiet de er efterhånden. trædt af lommeknive og multiværktøj.! hvor svært er det at oprette visition zoner. i stedet for fotovogne.! og gå efter dem der trækker knive frem til slagsmål. s. fabrin. ja. det er meget enkelt at gå efter dem der fører kniven. med metaldetektor. i natte timer. på de udsatte stedder.! ja. især dem der gøre knivene røde.!!!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis