Isolering af gulv i udendørs skur

Hej alle dygtige gør det selv folk,

Jeg har et udendørs skur på ca. 4 gange 4 meter, som jeg gerne vil isolere fra gulv, væg og loft (tag). Skuret er pt. et skelet med træbeklædning og fliser i bund.

Vægge og loft har jeg styr på (tror jeg):

Vægge: vindpap direkte på træbeklædning -> 950 mm. isolering -> dampspærre -> afstandstandsliste 20 mm. -> krydsfiner, f.eks. 12 mm.

Loft (tag): samme procedure som væggene, men bør afstandslisten være mere end 20 mm., f.eks. 45 mm.?

Nu til gulvet:

Jeg vil gerne have støbt et gulv og lagt klinker til sidst (f.eks. 300 mm. gange 600 mm.), og vil gerne have isoleret fra gulv også, men er i tvivl om dette.

Hvor langt skal jeg grave ned?

Skal jeg have et lag vibreret stabilgrus nederst -> styrolit 15 mm. -> dampspærre -> rionet -> beton.

Og hvor tykt et lag beton vil I anbefale?

Kan I se andre mangler eller problemer i mit gør det selv projekt?

Kan det betale sig at blande betonen selv, det er jo ikke så mange kubikmeter, der skal bruges?

På forhånd tak for hjælpen,

Hilsen Kasper


Med venlig hilsen,

\Kasper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ikke kloge mig på hele konstruktionen, men ved at jeg selv er i gang med mit værksted, kan jeg sige at medmindre dit skur er konstant opvarmet så fraråder man dampspærre.
15mm styrolit, det er godt nok ikke ret meget, men går ud fra der skulle stå 150 :-)
derpå 100mm beton, med riojern ca midt i, klares med opklodning, og ca 100mm stabilgrus, så en udgravning må være ca 350mm under slut højde, plus hvad din overflade nu fylder.

Du vil komme til at skulle bruge ca 1,6 M3 beton, man kan sagtens blande det selv, men vil nu kræve en fornuftig maskine til det.
Jeg blandede selv da jeg støbte i mit værksted på 15M2, det er til at overkomme, men giver dog noget sved på panden :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Der bliver ikke meget plads tilbage 950 mm i vægge og det samme i lofter. så fra at have et skur med rumfang på 32-33 m3 får du ca 6 m3 tilbage. Men du kan holde varmen

Normalt kommenterer jeg ikke slå fejl, men når de falder lidt humoristiske ud er det svært at lade være.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg har for et års tid siden været i gang med nøjagtigt samme projekt - endda samme størrelse skur. Jeg valgte dog at give gulvet epoxymaling istedet for klinker.

Jeg har fulgt samme procedure som du har nævnt, jeg har dog undlagt dampspærre i væggen og gulvet, da jeg kun vil holde skuret frostfrit. Jeg valgte 11mm OSB plader til inderbeklædning, da de er lidt billigere.

Som Neubert skriver, skal der 100mm beton med rionet.Jeg fik det leveret med en betonbil, da jeg ville undgå at blande selv. Det gav jeg 3.300 kr for.

Hej alle,

Tusinde tak for Jeres svar.

@Vejleboer: Har du også sat afstandslister på væg, så der er mulighed for ventilation?

Hvor stor afstand har du i loftet?

Jeg overvejer en anden løsning for gulvet: stabilgrus i bunden -> dampspærre (min 0,20) -> lægter -> styrolit mellem lægter og så et trægulv.

Er der nogle, som har nogle kommentarer til den løsning for gulvet?

Hilsen,

\Kasper

Med venlig hilsen,

\Kasper
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også