Bordplade behandling

Hej, 

Jeg har et spørgsmål vedrøende bordpladeolie. 

Her over weekenden har jeg slibet og behandlet vores bordplade i garagen med hvid bordpladeolie (http://www.jemogfix.dk/butik/maling__kemikalier/plejemidler/traeolie.aspx?pid=9814592). Resultatet er meget flot men også meget koldt. Det er min første gang jeg udfører sådan en opgave så jeg blev lidt overrasket over resulatet. 

Mit spørgsmål er om hvorvidt det er muligt at give bordpladen en omgang alm bordpladeolie uden pigment for at gøre pladen mørkere. Kan dette gøres uden at slibe bordpladen igen eller skal det gøres for at opnå et godt resultat?

Vedhæftet kan I se resultatet før/efter weekendens arbejde. 

Ser frem til at høre fra jer. 

 


/ED2770
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes eller det ser godt ud, men ja alm. bordplade olie vil gøre bordpladen mørkere og give mere "liv" i træet..

Hej Koluda, 

Tak for dit svar.

Tror du jeg bare kan sætte olien på  uden yderligere slibning?

/ED


/ED2770
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jep, hvis den stadig suger en smule, ved ikke hvor olie du har givet den i forvejen jo.

Du kan jo vælge lige at vaske bordpladen med trærens og lade den tørre før du genolierer. Så har det nye olielag lidt mere "at bide fast i."

Super. Det vil jeg prøve.

Takker

/ED2770
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også