Kombination af lodret og vandret beklædning (skur)

Tegningerne til mit nye skur er så småt ved at tage form og jeg skal have styr på beklædningen. 

Jeg har lagt mig fast på et design, hvor jeg synes det vil være flot med en kombination af lodret og vandret beklædning (tre sider med lodret og en med vandret). 

Men nu er jeg kommet i tvivl om, hvordan jeg skal lave de forskellige beklædninger. Det nemmeste og billigste er jo nok at lave klink og 1 på 2, men bliver det flot i kombination med hinanden? (er der nogen der har billeder hvor det er anvendt?)

 

Er der andre løsninger, hvor jeg evt kan bruge samme type brædder til beklædning både vandret og lodret?

Jeg havde oprindeligt kig på noget fra Superwood, men til 38 kr/m bliver det simpelthen for dyrt 

 

Kom gerne med input!! 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror din ide med 3 ens sider og en der adskiller sig vil blive noget rod.... Tanker om der var bestilt for lidt materiale, eller at an havde glemt der var monteret beklædning af en type på den ene side...

Ideen med at bryde den måske lidt ensformige beklædning kan jeg godt følge, men vil nok overvejer at bryde den p en anden måde. Det kan fx være ved at have beklædningen under vindueshøjde i kling og over i 1 på 2. En ret traditionel måde at lave beklædning på tidligere.
Det kan også være fag mellem vinduer der laves anderledes. Så er du ovre i et mere moderne design.

Prøv at kigge lidt på moderne huse, her anvendes ofte en anden type beklædning i specielle områder for at bryde de store flader.
Her vil du måske få en fornemmelse af hvad der ser pænt ud med dine øjne.....

MVH Njord

MVH Njord
Jeg kan se din pointe, njord :-)

Måske jeg ender med at lave en klassisk klink-beklædning, da det nok er den beklædning der matcher hegn og hus bedst...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis