Mangler inspiration til oprydning af routere på gulv/væg

Hep.

På det vedhæftede billede har jeg to routere+en bridge til Sonos, det roder af h.... til 

Jeg mangler lidt inspiration til hvordan jeg får det pænt opryddet, istedet for at det som nu ligger i en rodebunke på gulvet. Printeren til venstre i billedet kan ignoreres, da den ryger væk om lidt.

Hvad har I gjort? Upload gerne billeder

/Jacob

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt mit skrammel hænger på væggen i en skabsvæg i entreen, så har ikke et genialt bud - men... byg et møbel til formålet? Kan det hele ikke flyttes til møblet til højre i billedet? Eller er du afhængig af routeren på væggen? Fastmonteret fiber måske?

Rækkevidden på routeren trækkes gevaldigt nedaf hvis den placeres i skuffen til højre, men jo det er da en mulighed.

Jeg havde også overvejet en lille hylde, men jeg vil gerne have ledningerne væk på en eller anden måde, så det ikke ser så rodet ud.

Routeren på væggen kan ikke flyttes, det er, som du skriver, fastmonteret fiber. 

Jeg har Router og fibermodem i stuen desværre. Waoo pyntede desværre lidt på sandheden om hvor stor og farve deres modem havde, så jeg gad ikke få skudt fiber ind et andet sted i huset. Men man må jo leve med det. Jeg har valgt at hænge routeren op på væggen ved siden af modem. Trække alle kabler i kanaler, og så ellers sat en potteplante foran.
Jeg syntes det er blevet meget neutralt, men kan lige prøve at tage et billede af det når jeg kommer hjem fra job

Det er også Waoo jeg har her - deres router fyldte også liiiiige lidt mere end jeg havde forventet...

Da vi tilmeldte os waoo fik vi tilbudt at få skudt fiberen ind et andet sted i huset gratis. Jeg spurgte så hvordan det modem så ud. 
jo det var lidt mindre end en halvt a4 ark og var hvid....
Tja, døm selv..... :-)

Modemets design undrer mig desuden, halvdelen af den er bare en kabelskjuler. Det kunne man nok godt have lavet lidt mere elegant.

 

Annonce

Ja, vi fik det også trukket 30 m igennem huset, for at få routeren lidt mere centralt placeret. Set i bakspejlet skulle vi vist bare have valgt den første placering, hvor de skød fiberen ind i huset, og så trukket netkabel derfra.....

Kan du ikke trække et Lan kabel fra din fiberboks til et sted hvor du synes routeren er bedre skjult, og så flytte bridgen med?


 

Det har jeg prøvet, men jeg synes rækkevidden bliver noget mindre på routeren og bridge, helt konkret har jeg prøvet at sætte dem ind i det møbel der kan ses til højre på billedet. 

Jeg har også waoo og kablet var boret ind ved tv-hjørnet i stuen. Noget usmart, netop fordi det er så svært at gøre pænt.
I stedet for fik jeg det boret ind i kælderen, hvor jeg nu har et teknikhjørne det hænger i. Der hænger iøvrigt også mit sonos-anlæg.

Læs forøvrigt i vejledningen hvordan signalet sendes ud af din router. Nogen skal ligge ned, andre skal stå op, for at give det bedste signal.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Måtte du selv betalr for at få skudt kablet ind et andet sted?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis