Dør vil ikke holde sig lukket

Jeg har et Electrulux Køleskab, som ikke vil holde sig lukket, lidt efter lidt går døren op.

jeg har gennemgået gummilisten og givet den silicone spray, det hjalp ikke jeg ved ikke hvad jeg  skal gøre, lige nu står der en stol for at sikre det ikke går op.

HJÆLP

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Goido på 12-05-2015 06:14

Jeg har et Electrulux Køleskab, som ikke vil holde sig lukket, lidt efter lidt går døren op.

jeg har gennemgået gummilisten og givet den silicone spray, det hjalp ikke jeg ved ikke hvad jeg  skal gøre, lige nu står der en stol for at sikre det ikke går op.

HJÆLP

Står køleskabet i lod? Hvis det hælder fremover vil døren gå op. Lad køleskabet hælde en lille smule bagover, så tror jeg problemet er løst. Gummiisten er forsynet med en magnetisk liste, som holder døren lukket.

 

 

 

 


fase

Der er faktisk noget der kunne tyde på døren ikke er justeret rigtigt. Med den bemærkning mener jeg at afstanden mellem skabet og lågen er for stor eller forskellig. Det ses tit når folk skifter rundt på i hvilken side døren åbnet til. 

Kuren ?  Justering som det er beskrevet i de medfølgende papirer.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

hvis ikke Fabrins kur hjælperr, kan du lave "papirstrimmeltesten" Når du lukker døren, sætter du en strimmel papir imellem. Den skal så være ret stramt at hive ud, hvis den er helt løs lukker døren ikke på det sted. Testen gentages hele vejen rundt.

Er døren utæt bruger køleskabet uforholdsvis meget strøm, og til sidst kan den risikere at rime fuldstændig til, så den ikke kan køle mere. Indtil du får den tøet op.

Døren justeres ved at skabet tømmes, tages ud og lægges på ryggen, så lågen vender op.  Så løsnes hængsler, og lad døren falde på plads. Hængsler spændes og skabet sættes på plads.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og så er det noget med man lige skal tænke over om der er kommet kølemiddel i kompressoren. Så skal den vist lige stå oprejst et stykke tid inden man tænder igen. Eller var det kun i gamle køleskabe?


 

Det er olien i kompressor der kan sive ud / op i rørene. Jeg tænkte på at skrive det, men det er vist kun når den har været helt omme på hovedet. Det siges at man i så fald skal vente et par timer. Det har jeg aldrig overholdt, og de er aldrig gået i stykker af den grund. (så vidt jeg ved)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg ved at det var gassen om man vil som kunne være et problem i bilers ac når amerikanerne gik i Wal-Mart og købte dåser med r22 og fyldte på selv. Når bilen så fik for meget kom gassen i pumpen som dråbeform, så det er egentlig derfor jeg troede det var det samme som sker. Men ja olie der render der ned er nok samme princip, den fordamper jo bare ikke igen som gassen ville gøre?


 

Til Elmanden 

Tak for et godt svar men en beskrævet fremgangsmåde, den vil jeg proøve når jeg kommer hjem fra arbejde i dag.

Du høre nærmerer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis