Wireophæng på krog

Jeg har en tung lampe, som kommer med et wireophæng. Det ser sådan ud:

Jeg har samtidig et loft med en rosette og en krog. Det ser sådan ud:

Hvordan får jeg lampen hængt smartest op? Er det at smide det medfølgende ophæng til side og hænge wirene rundt om krogen på en smart måde?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok prøve at finde det træ der sikkert ligger over din pudsede loft. Det hele (roset, og kabel) ligner noget der sidder på en gammeldags pudset loft. Så find nogle lange tynde skruer, der kan nå op igennem roset, og puds, så er der træ ovenover. De 3 ben kan sikkert bøjes lidt ind, så det passer bedre. Men der må jo være en slags baldakin, der trækkes op og dækker det hele.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Som jeg ser det, er det da oplagt at bruge wire ophænget, bare ikke på den måde det er beregnet

Jeg ville lave nogle løkker på wirene, så de kan hænges over krogen i loftet, og så sætte ophænget fast med nogle små ubetydelige skruer, fordi ophænget så kun skal holde den baldakin som skal dække det hele

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mange tak for svar begge to.

Jeg valgte Eriks forslag, da lampens vægt bliver båret af ophænget (wirene "låser" der hvor de går igennem ophænget). Jeg fik fat i nogle 100mm skruer, som fik fat i træet over rosetten.

Mvh
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis