- 5 volt til ASUS bundkort?

Når der står i manualen til et ASUS Z97-P systemboard at der skal - 5 volt til boardet så er det vel meningen? I min nye PSU mangler ledningen med - 5 volt og Pc'en starter ikke op. Blæserne kører, men det er også det hele.


Vh.

Peter

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af knagsted på 11-05-2015 18:48

Når der står i manualen til et ASUS Z97-P systemboard at der skal - 5 volt til boardet så er det vel meningen? I min nye PSU mangler ledningen med - 5 volt og Pc'en starter ikke op. Blæserne kører, men det er også det hele.

Alle nødvendige spændinger plejer at være med i stikkene fra PSUen og til motherboardet. Har du prøvet at måle om de minus 5V er tilstede? Der plejer ikke at være et særskilt stik til minus 5V.

 

 

 


fase
Det er et af benene i stikket fra PSU'en hvor der skal være -5 volt der mangler. Det fik jeg ikke skrevet.

Vh.

Peter

Fik lige kigget lidt mere. Ifølge ATX standarden blev -5V fjernet som krav til en strømforsyning i 2003, så det er op til producenten om de har det med.
Så hvis dit bundkort af en aller anden grund kræver det, skal du nok have fat i en anden strømforsyning
please reboot computer, keep pressing F4 when booting, you will get in a restore process, choose last working mode to start your windows. then download a driver for your asus device http://www.driversweb.net/ASUS_C_Media_CM6501_Audio_Driver_V5_12_8_709_for_Windows_2000_XP_2003_WHQL.html
Jeg fået det til at fungere - det var et defekt RAM modul. Underligt at Pc'en ikke bippede.

Vh.

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis