hjælp til anbefaling af boremaskine


De Herre og andre som forstår sig på den slags... hvilke boremaskine er den bedste.. jeg ved min mand sætter pris på at den er med batteri - så hvad ville I anbefale som den bedste....???
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad må den koste ?

Jeg er selv meget tilfreds med min Makita batteri boremaskine, men Dewalt og Bosch laver da også gode maskiner.
Blå Bosch er også ret lækkert.

De har en med EC motor (børsteløs) og så er den kompakt og let:
http://wood-online.dk/shop/bosch-skruemaskine-gsr-1449p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Evt. også med trådløs opladning - men det ser jeg nu mest som en gimmick.
http://www.10-4.dk/varer/Elvaerktoj/Bosch-elvaerktoj/Bosch-bla-professionel/Bosch-Wireless-Charging-System/Bosch-akku-bore-skruemaskine-7436145?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Kæmpe dejligt med jeres svar... den bosch som Kim Arndt anbefaler - er den med slagbor og er det ikke godt ha i den?? Ja jeg er meget blank på området... ☺
Den Bosch er ikke en slagboremaskine. Det er EISOE`s Milwakie

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hvis I bor i et almindeligt parcelhus med letbeton og/eller mursten af almindelig kvalitet, er en maskine uden slagbor længe fint. Bare husk at brug de rigtige bor.
Ofte tilføjer slagborsfunktionen også ekstra længde og vægt. Så hvis det ikke er noget der bliver brugt jævnligt, synes jeg ikke det er det værd. Skal man bare i rigtig beton, skal du alligevel have fat i borehammeren.. ;-)
Men Bosch laver også slagbor, f.eks GSB 18V-EC.
Skrevet af blir på 11-05-2015 22:02
Kæmpe dejligt med jeres svar... den bosch som Kim Arndt anbefaler - er den med slagbor og er det ikke godt ha i den?? Ja jeg er meget blank på området... ☺

Du skal da have den maskine, EISOE anbefaler. Det er absolut godt at have slag i boremaskinen, når der skal bores i mursten. Prøv bare at bore et hul i en hårdtbrændt sten med en maskine uden slag.

 

 


fase

Hej Blir

Jeg holder med Kim Arndt

Hvis man køber de skarpslebne murbor som IKKE må bruges med slag på, kan man

med lethed bore igennem en glasseret vægflise, som ellers er temmelig hård.Oven i købet uden at den flækker.

Jeg sætter mest pris på at en batteriboremaskine er let og handy.

Jeg har haft en der var for tung og i dårlig ballance.Har smidt den ud da jeg fik ondt i armen, selv ved kortere tids brug.

Om man er til Blå Bosch, Makita, Dewalt,Hitachi er for mig underordnet, de er alle af god kvalitet.

Jeg vil personligt vælge tre mindre batterier end to store klumpede, for at spare vægt.

Håber ikke jeg har skabt for meget forvirring.

Det er lidt som med biler, nogle køber Volvo andre BMW , Audi, Mercedes, det er ca. det samme her.

Venlig hilsen Johnny

 


Johnny cnc
Skrevet af Johnny cnc på 12-05-2015 12:28

Hej Blir

Jeg holder med Kim Arndt

Hvis man køber de skarpslebne murbor som IKKE må bruges med slag på, kan man

med lethed bore igennem en glasseret vægflise, som ellers er temmelig hård.Oven i købet uden at den flækker.

Håber ikke jeg har skabt for meget forvirring.

Venlig hilsen Johnny

 

At bore i en glaseret flise uden slag hører til det nemmeste, med mindre du med en flise mener en klinke. Glaserede fliser flækker, hvis du bruger slag. Problemet opstår, når du er kommet gennem flisen, og kommer til en hård mursten, så sættes slaget til.

 

 

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis