Hvilke skruer til træpanel på gipsvæg?

Mit første indlæg her på forummet handler om et godt råd til skruer.

Min kæreste og jeg er flyttet ind i et hus, hvor der 'desværre' er gipsvægge rimelig mange steder, hvilket giver lidt udfordringer i forskellige henseender.

Pt. er jeg ved at gøre soveværelset lækkert og vil i den forbindelse lave hvidmalede træpaneler af profilbrædder fra gulv op til vindueskarmhøjde (ca. 90 cm). På tre af rummets vægge vil jeg sætte dem direkte op på væggene, der jo som skrevet er gipsvægge.

Findes der nogle gode skruer til dette, eller skal jeg absolut ud i at lime eller kombinere. Vil helst undgå lim, så væggen ikke ødelægger, hvis panelerne en dag skal ned igen.

På forhånd tak

Mit første indlæg her på forummet handler om et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

den er skam god nok - det er vandrør

de er 20mm i diameter

Får nok elektriker på, i hvert fald til at sætte dem på igen :-)

tak for hjælpen

Forresten, du startede med at skrive "hvidmalede" profil brædder...
Vil du selv male dem? I så fald skal du nok lige undersøge om knasterne slår igennem - for det mener jeg at de gør, hvis du bare maler de ubehandlede brædder som du linker til. I så fald skal du give alle knasterne shellac først.
Personligt havde jeg nok valgt de hvidmalede - da jeg forventer at de har fået en behandling som gør, at knasterne ikke slår igennem.
Tak for din kommentar Aaroe.

De er ikke malet - for de fåes nemlig ikke hvid-malede i den bredde som jeg ønsker. Siden dengang løftet er blevet lavet, er der sket det, at profilbrædderne generelt laves i bredere modeller - de modeller som passer med de gamle gamle i loftet, fåes kun i ubehandlet fyr.

Så jeg får dem malet - 2 gange med spærrer (mod knast-gennemslag) og bagefter to gange hvis med lidt glans i :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også