Hej.
Vi har et gammelt hus, opført med fyrrebjælker. Det har da stået op i over 100 år. De er mere modtagelige for klima og insekter og kræver dermed lidt mere opmærksomhed.
Der er da store huse i USA der er opført i douglasfyr i timberframeteknikken, der er indvendigt bindingsværk, som kan være sindssygt flot.
Du kan prøve at opsøge et par savværker. De kan nok også levere.
mvh