Ja skift tændrøret så er den fejlmulighed da lukket, det er vigtigt at du bruger outboards totaktsolie, alt andet dur ikke.
Når den ikke vil starte tjek så om der er gnist.
Jeg har været ude for med en5 hk Mariner, at tændspolen var termisk ustabil, den startede fint når den var kold, men havde man sejlet ½ times tid, og stoppede den kunne den ikke starte, før den var kølet ned.
På med en anden tændspole og de kørte perfekt.
Men dermed jo ikke sagt at du har tændspoleproblemer
Hvis den er med platinner kan det også være den og evt kondensatoren....
Bliver dit tændrør vådt når den ikke kan starte?
Du kan tjekke din tændspole, ved at etablere et gnidtgab til stell på 15-20mm, kan den ikke trække en gnist, med afmonteret tændrør og træk i startsnoren, er din tænding for svag.
Den tændspole jeg havde der var defekt kunne kun trække 8mm gnist i kold tilstand.
Lad være med at lave mere gnistgam end 20mm, det kan ødelægge din tænding, ligesom der en en lille risiko for at smadre din tænding, hvis du har tændledningen hængende løst og trækker i snoren. så aktiver stopknappen imens.