Rør/slange under 1 meter flisegang??

Jeg har lige lagt en siveslange ud i vores rosenbed, og forbundet det til vores regnvandstønde, så jeg i tørre perioder bare kan tænde for tønden i 20 min så får de 50 liter vand, det synes jeg selv er super smart, så slipper jeg for at trække haveslange frem og stå og vande selv.

Men så vil jeg gerne udbygge det med en ekstra tønde, og en slange over til bedet ved siden af hvor der er rhodedendron, men mellem de 2 bed er der en 1 meter flisegangsti, så jeg skal jo have lagt et rør eller slange under stien, almindelig haveslange kan nok ikke klare det når flisegruset bagefter bliver trykket lidt, men hvad skal jeg så bruge?,  noget der er trykstabilt, det ville være rart hvis nogen kender til noget haveslange, som er sådan rimelig trykstabilt, det er som sagt en lille gangsti så der bliver ikke vibreret før fliserne blive lagt, der bliver bare slået lidt på dem efter de er lagt.

Det rør eller slange skal forbindes til en siveslange på den ene side og en alm. haveslange på den anden. selve stedet ved siden ligger ca 80 cm under regnvandstønden, så der burde være tryk når når det kommer op på den anden side, men det er vel også ligemeget, når begge sider af stien ligger i samme højde, så kommer vandet vel og op med samme "tryk" som det kom ned med?

jeg skal så have købt en ekstra tønde også, men den del har jeg styr på.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træk et stykke tomrør, og træk så din haveslange igennem det.
Du kan bruge mange typer rør som tomrør, jern plast bare det er stabilt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis