IKEA låge på en ikke-IKEA integreret opvaskemaskine

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg monterer en IKEA-låge på en Indesit integreret opvaskemaskine? IKEA siger, at jeg skal spørge Indesit, og Indesit siger at det er IKEA's ansvar Jeg har fået fortalt, at jeg skal have et 'glidehængsel'. Nogen der har erfaring med dette?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

 Man siger at når 1 person har ansvar er det 100 % Når 2 deler ansvar er det 25% til hver. Det passer så ubenbart i dette tilfælde.

Normalt er der ikke glideskinner til opvaskemaskiner. Det bruges til køleskabe. Jeg kender ikke den specifikke maskine, men oftest skal der skrues 4 skruer i køkken lågen som så passer på 4 huller / nøglehuller  i opvasker. Der er så en opmærkelære med, så man kan få skruerne sat rigtig i 1,. gang.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tusind tak begge! Jeg prøver og håber, at det bare er så enkelt. Jeg blev dog fortalt, at IKEA's låber er 600x800 mm, og derfor lidt for lange i forhold til 'normale' opbaskemaskiner. Lågen skulle angiveligt gå imod soklen i buinden, når man åbner lågen. 

Jeg klør på, og ser hvad der sker!

:-) 

 

Det kan godt være sandt. Så er der et problem.
Det kan måske løses ved at opvasker, monteres længst mulig nede imod gulvet. Så har du et stykke af lågen over opvasker. Men det kan jeg ikke se herfra om det er ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har et køkken fra Svane, her var jeg nødt at save lidt af soklen (i højden) for at den kunne åbne. (skyldes nok vi har en lidt lav bordhøjde)

Så måske du kan lave samme trix hvis det kniber...

Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 09-05-2015 17:03
<p>Velkommen på LDS</p>

<p> Man siger at når 1 person har ansvar er det 100 % Når 2 deler ansvar er det 25% til hver. Det passer så ubenbart i dette tilfælde.</p>

<p>Normalt er der ikke glideskinner til opvaskemaskiner. Det bruges til køleskabe. Jeg kender ikke den specifikke maskine, men oftest skal der skrues 4 skruer i køkken lågen som så passer på 4 huller / nøglehuller  i opvasker. Der er så en opmærkelære med, så man kan få skruerne sat rigtig i 1,. gang.</p>


Jeg har netop installeret en IKEA opvaskemaskine, med frontlåge på.

Der var det netop en såkaldt glideskinne, som skulle monteres.

Mvh. Christian M
 

Tak for alle de gode forslag! Jeg er sikker på, at de alle er gode løsninger.

Det lykkedes mig at komme igennem til IKEAs produktsupport, og de gav et andet svar, end de gjorde i selve varehuset. Der findes et 'glidebeslag' fra IKEA som man skal bruge (præcis som Christian M skriver). Det hedder BEHJåÄLPLIG (art.nr. 502.913.70), findes hverken på deres hjemmeside eller i deres butik, men man kunne ringe efter uge 22 og bestille det. Lad os håbe det passer!

Endnu engang tak for hjælpen!
Jeg er lidt interesseret i hvordan det lykkedes for dig, da jeg selv står i lign situation. På forhånd tak!
Jeg fik monteret en Ikea låge på en siemens opvasker i går. Brugte "behjälplig" som var en anelse svær at monterer. Men jeg fik det monteret og det har betydet at "infolight" som maskinen havde er blevet dækket til. Så nu kan jeg kun ane lyset. Jeg fik også oplyst over telefonen da jeg købte skinnerne at der ikke vil være forskel på tykkelsen, og det ser ud som en almindelig interegreret opvasker. Men nej, det gav opvaskeren en yderligere dybde på 1.5-2 cm!. Heldigvis kunne jeg bare skubbe opvaskeren lidt tilbage,,,
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg fik monteret en Ikea låge på en siemens opvasker i går. Brugte "behjälplig" som var en anelse svær at monterer. Men jeg fik det monteret og det har betydet at "infolight" som maskinen havde er blevet dækket til. Så nu kan jeg kun ane lyset. Jeg fik også oplyst over telefonen da jeg købte skinnerne at der ikke vil være forskel på tykkelsen, og det ser ud som en almindelig interegreret opvasker. Men nej, det gav opvaskeren en yderligere dybde på 1.5-2 cm!. Heldigvis kunne jeg bare skubbe opvaskeren lidt tilbage,,,
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis