IKEA låge på en ikke-IKEA integreret opvaskemaskine

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg monterer en IKEA-låge på en Indesit integreret opvaskemaskine? IKEA siger, at jeg skal spørge Indesit, og Indesit siger at det er IKEA's ansvar Jeg har fået fortalt, at jeg skal have et 'glidehængsel'. Nogen der har erfaring med dette?
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg monterer en... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen der har haft held til at montere uden brug af de beslag ikea 502.913.70??? for de ser kun ud til, kun at fåes i Ikea Sverige PT.
Er ved at samle et nyt Ikea køkken, men vi kan ikke li Ikea opvaskemaskiner, så vil meget hellere selv vælge en et andet sted.
Kunne godt tænke os en Siemens SX76N095EU http://www.skousen.dk/hvidevarer/opvaskemaskine/integreret-opvaskemaskine/product/siemens-sx76n095eu/?gclid=CKum0_3ek9ACFYwQ0wodAf4Dyg&gclsrc=aw.ds

Den ser ud til at passe på målene, den kan monteres en låge på 800mm og sokkel på 8cm. og ser ud til at ha en dør der forskyder sig under åbning.

Nogen der har prøvet at montere andre mærker Ekstra høje opvaskere??
Integrerbare opvaskemaskiner har alle et system til at montere en standardlågefront fra en given køkkenleverandør så du skal ikke bruge ikea´s beslag. Du skal bare sikrer dig at der er plads til at lågen kan vippe ind ved maskinens sokkel. Jeg har aldrig haft problemer med det.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Chr-Hj
Du kan maskinen billigere her - faktisk meget billigt, men kun i 4 dage.

http://www.whiteaway.com/hvidevarer/opvaskemaskine/integreret-opvaskemaskine/product/siemens-sx76n095eu-ekstra-hoej/?mkwid=sigDJMUQx_dc&pcrid=113884044256&pkw&pmt&product=SX76N095EU&gclid=Cj0KEQjwqfvABRC6gJ3T_4mwspoBEiQAyoQPkQrvNlvOQFamkouEIvDOAtcTEBd8NAGrjSq9xRrm6okaAmRy8P8HAQ

WhiteAway er det samme som Skousen :-)
Takker ja det kan jeg da godt se, 4649kr er da en meget god pris.

Napper nok bare sådan en, ved whiteaway, og håber på den passer.

Hej.

Skriver lige her, fordi jeg har bokset lidt med at montere BEHJÄLPLIG, som glideskinnen hedder. Man kan ikke se den på Ikea's hjemmeside i dk, men de har den faktisk i butikkerne. Og ellers kan de bestille dem hjem.

Desværre gik der ca. 14 dage før et af beslagene knækkede. Problemet er at lågen bliver ret tung og hele vægten holdes af de to plastik-beslag. Hvis man slipper lågen for tidligt, får den så meget momentum at det knækker. Jeg var nede i Ikea og den flinke dame kendte godt problemet. Da jeg således forudser at det kommer til at ske igen, ledte jeg lidt omkring og har nu bestilt en 3d-print af beslaget fra shapeways: https://www.shapeways.com/product/Q...g-128750-a

Jeg har ikke modtaget den endnu, men jeg skal nok prøve at huske og poste tilbage her, om den virker. Og hvis ikke den er stærk nok, kan man også få lavet 3d-print i stål, så det må være næste step.

Håber det kan hjælpe nogen derude.


Troels
Annonce

Hej Troels.

Lige netop det beslag du omtaler knækkede for min kone idag. Har du fået dit 3D printet beslag og virker det?? Mvh

Hej Thomas

Ja, jeg bestilte det (i plastik) og det holdt et stykke tid - indtil selve hængslet også knækkede (Nederst, det som lågen vipper omkring). Så gad jeg ikke mere. Så nu har vi ingen låge på. Hvilket ikke er så slemt, da den er skjult bag en dør det meste af tiden.

Men altså beslaget holder fint og jeg tror det er stærkere end originalen. Jeg ville dog nok bestille det i metal, hvis jeg var dig - det koster jo det samme i forsendelse alligevel. Huske at gemme metaldelene fra originalen -- dem skal du genbruge (fjeder mv.).


Troels

Hej, det er desværre ikke en løsning i vores køkken, da det er helt åbent. Kan man få det i metal fra den hjemmeside du lagde op i forrige oplæg? Synes kun jeg kunne se forskellige farver. Hvad sagde de i ikea? Der er jo livstids garanti på deres ting. Mvh Thomas 

Det link jeg lagde op, er til hængslet, der sidder øverst. Det virker og jeg tror det er stærkere end Ikea's egen. Er dog ikke helt sikker på det. Man kan så også bestille den i metal, som må antages at være en del stærkere, men det har jeg ikke prøvet, fordi min plastik-version ikke er knækket.

Det hængsel, der fik mig til at give op er et andet - Det er den, der sidder nederst, som man borer fast til siden af nabo-skabet. Den er en del større. Man kunne sikkert også få den printet, men det ville være dyrere, da den er større. Så skal du også først have lavet tegninger til den.

Jeg tror sådan set Ikea vil blive ved med at give dig en ny hver gang den går i stykker - jeg tror bare man bliver lidt træt af at skulle skifte den hver anden måned til evig tid.


Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis