Kan ikke få trevlefilteret ud på vores Electrolux Vaskemaskine

Der gik en alarm på vores Electrolux EWF 147440 W igår og vi kunne ikke finde ud af hvad der var galt. Da vi tømte drænet til venstre på billedet kunne vi starte maskinen igen. Drænet blev dog hurtigt fyldt og jeg læste et par steder at det kan skyldes at trevlefilteret(til venstre) skal renses. Men da jeg skruer låget af (ligger på gulvet på billedet) finder jeg den dims i kan se øverst til højre - jeg har prøvet at putte et vådt hviskestykke ind og dreje rundt, jeg har forsøgt at løsne den med en skruerækker jeg har forsøgt at få fat i kanten med en fladtang - intet virker. Nogen der ved hvordan man åbner sådan en?

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke det var meningen at låget skulle gå af. Det er den der skal dreje trevlesi ud. Prøv at se om den kan få fat ved at trykke den hårdt ind samtidig med at du drejer. Har godt nok været ude for at der kan sidde søm, skruer, hårnåle og mønter der blokerer så der skal bruges mere vold end man lige tror.

Der kan altid tappes en kopfuld sådan ca. ud af drænet. Men er det flere liter tyder det på stoppet trevlefilter.

 

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kunne være ydersiden af en vandpumpetang, der strammes ud inde i hullet i dæksel.
Eller slibe begge dele og så lime dem sammen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal ikke lime det sammen, for trevlesien plejer at sidde i nogle slidser, og kan derfor ikke dreje rundt.
Så den del du har fået ud skal kunne dreje rundt, og trække trevlesien med ud.

Nå, det endte med at vi borede et par skruer i trevlefilteret og trak det ud - fandt et søm, en gardinklips og en 50-øre plus en masse andet ukendt . Jeg tvivler på at den tidligere ejer nogensinde har haft det ude... Nu skal jeg bare have fundet et nyt trevlefilter 

Annonce
Tak for jeres input!
Det er helt normale sager. Jeg har bl.a. fundet kondomer - Forgyldte gardinringe (hele pumpe systemet var fyldt.
Men det sjoveste var en dame der ringede en lørdag om jeg kunne skille vaskemaskine ad. Der var blevet vasket en jakke, hvor der i lommen var en bankbog, med 5 tusindkroner sedler i. Bankbogen var der, men sedlerne var væk. Hele maskinen skilt ad og imellem vasketromle og kar sad de. Våde og klistret på karret men ellers uskadte. (Det ligger så mange år tilbage at 5000,00 var en mindre formue). De havde lige hævet dem dagen før, og skulle ud at købe møbler. Og nej den med hvidvaskning turde jeg ikke komme ind på, dertil var sagen alt for følsom.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis