Garden 77725 buskrydder/græstrimmer fra j&f startproblemer

Hej :-)
Har, som overskriften antyder, en græstrimmer der ikke vil starte. Købt i jem og fix
Kan fint hive i starteren, så der er ikke umiddelbart ikke noget der har sat sig fast.
Har dog ikke nogen synlig gnist på tændrøret, så skiftede det til et nyt, dog med samme resultat.

Kom så til at tænke på om de her korte tændrør, overhovedet har synlig gnist ?

Vil meget gerne høre forslag til hvor problemet kan være og hvad jeg skal checke :-)

Vh Bo
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal kunne ses en gnist på tændrøret når du hiver i snoren, har du tjekket at din stopkontakt ikke er aktiveret. (prøv evt at pille ledningen af til stopknappen, for at udelukke en defekt kontakt.

bliver tændrøret våd af benzin?
Kan se at jeg må rode lidt med ledningerne, checker lige igen når det er blevet mørkt, i tilfælde af at det er synet der ikke fanger glimtet i dagslys samtidigt med at jeg hiver i snoren ;-)

Checkede tændrøret for væde og syntes ikke der var noget. Opdagede så til gengæld at pumpeboblen indeholdt mere luft en benzin uanset hvor meget jeg pumpede, samtidigt med at det var meget begrænset hvad der kom retur i den klare slange. Hev den sorte slugeslange af og så at den var flækket i enden, men det der undrer mig er at den er ultra kort, når jo slet ikke ned i benzinen. Kan der være knækket noget af inde i benzintanken ? For slangen skal da vel være lang nok til at suge benzin.
Tænkte et kort øjeblik at den kørte med tryk via pumpen, men det hænger jo ikke sammen med ventilen på benzindækslet ;-)

Hej.

Det lyder som om det ikke er fødeledningen du har haft fat i. På den skulle der gerne sidde et filter, der også er med at holde slangen nede i benzinen. Det er nok returslangen du har haft oppe.

mvh


 varmetossen

Nu skriver jeg jo at retur slangen er klar og sugeslangen er sort, ellers så kunne jeg jo heller ikke have set returløbet ;-)
Fik tømt benzintanken og fandt filteret i bunden.
Skiftede slangen, men en luftpumpe slange til akvarier, da det åbentbart ikke er en standard benzinslange thansen har mere. Knallerter idag får åbentbart nogle meget kraftige slanger på.
Nå, sidebemærkning.slange og pumpe boble, blev fyldt helt med benzin efter 5 pump og motor startede anden gang jeg hev. Lidt pinligt at slangen røg på en maskine der er et år gammel, men så fik jeg da lært noget nyt :-)
Kunne jo have afleveret den til rep, men syntes lige jeg ville give et forsøg selv...

Takker for input :-)
Godt du fik gang i grønthøsteren igen, altid en tilfredsstillelse at reparere tingene selv...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis