Undertag til tegl

Jeg er i gang med at undersøge ift. nyt tag, og måske vores spærkonstruktion alligevel kan holde til Ravensberger Light. Men næste udfordring er at hældningen er 15 grader hvilket betyder at jeg skal have såkaldt fast undertag. Men hvilke muligheder har jeg?

- skal være så let som muligt (konstruktionen skal jo stadig kunne holde til tegl, undertag, ekstra isolering)
- hældning 15 grader (Huntonit er 18 grader)
- holdbarhed skal være tilsvarende teglstenene (40 års garanti)
- fornuftig prismæssigt

Nogle forslag til hvad der kan bruges.

Ps. Findes der fast undertag som IKKE er plader (højere vægt end en dug)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kig evt. på www.duko.dk - der er mange undertage med, men jeg ved dog ikke om de har faste undertage klassificeret.
Jeg tror dine ønsker støder lidt imod hinanden. Det er meget fornuftigt at have et mål om lige så lang holdbarhed på undertag, som på tegl. Men jeg mener ikke der er noget som kan det undtagen huntonit. Prøv at kontakte Duko, som har forhandling af huntonit om der kan gøres noget for at det kan bruges ved 15 grader. Større overlæg måske ??
Jeg mener ikke der er banevarer der har den lange holdbarhed.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tagpap på rupløjet brædder eller krydsfiner er formentlig det bedste type af undertag der kan laves, da det ikke har åbne overlap men er svejset og derfor også kan bruges ved lave hældninger.

Prismæssigt, det koster det det koster men så får man også et tag som er tæt lige så længe tagstenene holder.

Der kan hentes masser af viden og inspiration fra denne side: http://www.godetage.dk/Sider/default.aspx

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Hvornår bruger man rullede og hvornår bruger man krydsfiner? Har læst icopal har et produkt der hedder fastsafe plader. Nogle der kender det?

God ide med huntonit, det prøver jeg.

Tak for inputs
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis