Knappen faldt af fyret

Hej 

Jeg ville slukke for varmen på fyren idag. Tog fat i knappen drejede, og stod nu med knappen i hånden??? Jeg satte knappen ind igen, den kan kun sidde på en måde, men fyret registrerer ikke når man drejer på den.

Hvad dælen gør man nu? Skal jeg have en vvs´er ud og skifte et eller andet eller er det noget jeg selv kan gøre?

Se billeder

 

Hej  Jeg ville slukke for varmen på fyren idag.... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare til info, så knækkede min vvs'er den selvsamme knap på mit fyr for et halvt års tid siden. Og det var "selvfølgelig" for min regning, 343,- inkl. moms
Ja "selvfølgelig" skal du da betale for noget han ødelægger ;-) Må man så spørge om de 343,- var for alle 3 knapper eller kun den han knak? Jeg fik alle 3 med, de to store til at stille temp på, og så den mindre jeg på stående fod ikke kan huske hvad gør.
Det var kun den ene knap han knækkede.
Hold da op, så blev den da også betalt :-) Det er sgu dyrt syntes jeg, med tanke på hvad jeg gav for alle 3. Jeg er klar over at tysk/dansk moms og alt det her, men stadig.
Ja Vaillant holder sig nogle sindsyge priser, jeg kan nævne pumpen og det store printkort, ca. 4000,- stykket, fik dog 50% rabat på begge direkte fra Vaillant, men det er alligevel dyrt synes jeg. Venter kun på at der kommer fjernvarme i vejen (som er på vej) og så har jeg ikke gas mere. Gasfyret har været under al kritik, al indmad er efterhånden blevet udskiftet og det kører stadig dårligt.... (og det har ikke været billigt, fyret er betalt igen iforhold til internetpris på et nyt fyr uden montering)
Annonce
Det lyder vildt. Vores fyr er ca 7 år gammel og sad i huset da vi flyttede ind. Vi har haft det serviceret hver 2 år og ellers har det bare kørt og kørt uden at slå så meget som en prut forkert. Ja lige bortset fra en knækket knap. Vi har været ganske tilfredse med vores fyr. Selvom jeg syntes det er dumt lavet at man skal have skiftet en ret dyr pakning hver gang der skal laves service på det. Smeden fortalte at producenter som bosch fx ikke skulle have skiftet den dyre pakning.
Men alt i alt har vi indtil videre været godt tilfredse med fyret.
Ja det er vildt. Vores fyr er fra 2002, og burde været blevet udskiftet i 2012, da de første dele begyndte at gå i stykker selv om det kun var 10 år gammelt. Som skrevet har vi her 3 år efter (reelt 2 år) fået skiftet mere eller mindre al indmaden- Vore verjstyring er også lige strøget og den koster 2500,- Det er svært at få det til at være rentabelt, så jeg ville aldrig anbefale et Vaillant fyr til andre. Krydser fingre for at dit kører videre som det skal.
PS. fyret er blevet serviceret hvert 2. år, og den dyre pakning der skal skiftes hver gang er du ikke alene om at synes at være dum
Jeg krydser også fingre når jeg hører hvor galt det er gået med dit fyr :-) Jeg syntes ikke 10 er særlig lang levetid for sådan en fyr, de er jo rigelig dyre i indkøb (inkl pakning ved service ;-) )

Du siger du hellere vil have fjernvarme når det kommer. Men når alt kommer til alt, er gas så ikke den billigste energiform hvis man ser bort fra solvarme og den slags ting?
Det kommer vist an på hvor man får fjernvarme fra. Her i Hvidovre er det fra Avedøre værket og iflg. nogle som jeg kender der allerede har fået lagt fjernvarme ind (og sælgers beregninger) er det billigere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis