Knappen faldt af fyret

Hej 

Jeg ville slukke for varmen på fyren idag. Tog fat i knappen drejede, og stod nu med knappen i hånden??? Jeg satte knappen ind igen, den kan kun sidde på en måde, men fyret registrerer ikke når man drejer på den.

Hvad dælen gør man nu? Skal jeg have en vvs´er ud og skifte et eller andet eller er det noget jeg selv kan gøre?

Se billeder

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at se på billedet, men det loiger at akselen har mistet den sekskant eller lignende, son går i indgrab med pot-meteret længere inde.
Kan du komme til at trække den anden knap ud, så du kan sammenligne de to?

CHr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg tror ikke at VVS mand har andre muligheder end at skille det ad og kigge ind for at se om der skulle ligge en tabt "stump" nederst i elektronik boksen. Eller naturligvis sælge dig en ny styring UHA .Så jeg ville da prøve om man tage front plader af og der sidder så sikker en plast dæksel over elektronik.

Og så kig lige på mit ordsprog, det er aktuel her.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg turde ikke trække den anden knap ud, af frygt for den også gik i stykker. Men ved nærsyn kunne det se ud som om noget er knækket af, den pal der går ind i potmeteret som det bliver nævnt.

Æv også, jeg frygter det er meget dyrt hvis jeg skal have skiftet hele styringen pga det. Jeg tvivler også på man kan få en ny knap bare.

Man kan så vidt jeg ved, ikke skille selve styringen ad. Hele styringen er en enhed der kan pilles ud af fyret. Måske hvis man tager styringen ud det kan skilles ad? Ellers må varmen styres med en skruetrækker fremover.

Måske der her på forum findes en vvs´er der ved man kan få en ny knap til sådan et vailant eco-tech fyr?
Og hvad man dog ikke kan finde på Ebay

http://www.ebay.co.uk/itm/Vaillant-ECO-TEC-PLUS-PRO-BUTTONS-GREY-KIT-OF-3-KNOBS-ORIGINAL-0020074963-/251012992196?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a718a4cc4

Men ud fra de knapper er der helt sikkert knækket noget af :-)
Jamen så skal du købe det sæt og så "bare" have den gamle stump ud. Så kan den nye knap skubbes ind i det "stjernehul" som det ser ud til at være. Det kan helt sikkert skilles ad fra bagsiden. Enten med skruer eller sådan nogle plast modhager som alle skal skubbes ind, på 1 gang.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ja lige præcis, det må være fremgangsmåden. Med lidt held kan det være at stumpen kan rystes ud... som man jo siger ;-)
Jeg takker for de skarpe øjne der så noget var knækket.
Jeg melder selvfølgelig tilbage når de nye knapper er ankommet og monteret.
Kunne se et sted på EBAY at man kan købe printplade, så naturligvis kan man komme derind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men vær ikke bekymret: Det kan tage 2 - 3 uger, før varen ankommer Men ja man kan finde alt på eBay!

Mvh. Christian M
 

arh 2-3 uger er måske lige i overkanten. Varen befinder sig i England, og hvis de sender samme dag så plejer der ikke at gå mere end 6-7 dage før man har varen. Har skam handlet meget på Ebay.

Det er mere HongKong der er en joker, der kan gå mange uger hvis varen overhoved nogensinde dukker op, men det er billigt :-)

I dag kom posten så med de nye knapper til fyret. 

Jeg havde først forhørt mig hos et par lokale vvs firmaer, men de vendte aldrig tilbage med en pris, så det blev indkøbt i tyksland via Ebay. Prisen total 203 kr inkl fragt. Knapperne passer og fyret fungere igen som det skal.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis