Udskiftet pindbolt Puch Maxi

Jeg har netop haft cylinderen taget af min puch maxi for at skifte pindbolt, og fandt ud af at gevindet ved den ene bolt var ødelagt, boret ud og lavet nyt gevind. Problemet er nu at finde en   ny pindbolt med samme gevind. Bolten er lidt længere end de andre bolte og det er et 10er gevind der er i bunden. 

Kan nogen hjælpe mig med at finde sådan en bolt?

Vh

Mads 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MPB på 04-05-2015 17:32

Jeg har netop haft cylinderen taget af min puch maxi for at skifte pindbolt, og fandt ud af at gevindet ved den ene bolt var ødelagt, boret ud og lavet nyt gevind. Problemet er nu at finde en   ny pindbolt med samme gevind. Bolten er lidt længere end de andre bolte og det er et 10er gevind der er i bunden. 

Kan nogen hjælpe mig med at finde sådan en bolt?

Vh

Mads 

Det en M6 pindebolt der sidder der fra fabrikken. Når rynkerne er hevet op af aluen rynker man normalt hullet op til M7 og sætter en sådanne bolt i. Hvad er diameteren ogstigningen på gevindet du slået i blokken nu ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det vil jeg lige måle.
Findes der et godt trick til at opdage en utæt pakning ved topstykke/cylinder? Knalleteren vil nemlig ikke starte efter jeg har haft det skilt ad. Topstykket er let planet, da det havde fået et par ridser.
Var det ikke også dig der havde problemer med at få toppakningen tæt?
Så er årsagen nok funden, hvis der er ødelagt gevind i pindbolten..

Det kan jo være en neddrejet M10 bolt / eller gevindstang der er monteret..

Hvis du kender en der har en metaldrejebænk, så er den nem at lave, det bør være i min 8.8 boltkvalitet.
Jeps. Det var mig med toppakningen. Efter at have planet et par gange og skiftet pakning uden held har jeg endelig fundet fejlen.
Tror det er en M10 bolt der er drejet gevind til. Men en bolt med den diameter kan jo ikke komme gennem hullerne i topstykket?

Det kan også være en stump M10 der er boret op og skåren M6 gevind i, så kan du skrue støtbolten ud og skrue en ny i.

Ellers få en M10 bolt drejet ned til Ø 6mm og skåren gevind på-

 

Annonce

Ahhhh Je_ns, en 10 mm med rynker er der næppe plads til i blokken på en Puti Maxi. Den del der sidder i blokken bør ikke have en større diameter end højst nødvendigt.  Mener heller ikke det er nødvendigt og gøre tingene så besværlige man kan. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så fik jeg vist styr på pindbolten. Tak for hjælpen.
Har købt ny cylinder, stempel og topstykke. Skal karburator og tænding indstilles igen? Den kørte fint før.
Skrevet af Nitter på 04-05-2015 23:27

Ahhhh Je_ns, en 10 mm med rynker er der næppe plads til i blokken på en Puti Maxi. Den del der sidder i blokken bør ikke have en større diameter end højst nødvendigt.  Mener heller ikke det er nødvendigt og gøre tingene så besværlige man kan. 

 

 

 

Nu skrev trådstarteren jo selv M10 bolt.

 

Hvad blev løsningen på pinbolt problemet?

Hvis det er standart dele du har monteret (lovlige dele) skal der ikke stiles i karburator eller stilles på tænding, pga udskiftning af de dele.

 

Skrevet af MPB på 11-05-2015 23:01
Så fik jeg vist styr på pindbolten. Tak for hjælpen.
Har købt ny cylinder, stempel og topstykke. Skal karburator og tænding indstilles igen? Den kørte fint før.

Nu bliver det snart en hel ny motor. 

Ret beset ikke hvis tingene står korrekt. Det der er farligt ved tilkøringen er at motoren ikke får en for mager blanding. Selv om det er en alucylinder, kan stemplet sætte sig eller have tedenser ved en for mager blanding. Derfor bør du sørge for motoren er dysset så fed den kan firtakte en smule. 

Med en ny cylinder og stempel ville jeg også gå op i en 3% blanding i benzinen de første 1000 km. Ligeså ville jeg heller ikke lukke helt op for håndtaget  de første 500 km.

God vind. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Løsningen var at jeg vist ikke er den store ekspert inden for gevindstørrelser. Jeg fandt ud af at et 8mm gevind passede og sådan en pindbolt har jeg bestilt.
Nu samler jeg tingene, og undlader at indstille tænding eller kaburator og håber det bedste.
Ellers er det her nok ikke det sidste I hører til mig!;-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis