Udskiftning af kalorifer varmeanlæg i hele huset ... Pris ?!?

Hej med jer, 

Min bedre halvdel og jeg påtænker at købe nyt hus og har fundet eet, som vi syns dækker alle vores behov m.v. Der er dog ET aber dabei .... der er kalorifer-varme i hele hytten og et gasfyr tilsluttet også, der varmer køkken og badeværelser op. Og det sender vist også noget varme over til kalorifer-anlægget, der så pumper varme rundt. 

Anyway - har haft en byggesagkyndig ude idag og han sagde, at det skulle skrottes, men var ikke helt sikker på prisen for at installere radiatorer i hele huset i stedet for. 

Huset er fra 1974, fejler intet, der er 160 kvm foroven + 70 kvm tør kælder. 

Vi har selvfølgelig brug for en eller anden ca. pris ift. at skulle byde på det her, så vi ikke får os en slem overraskelse, når det skal udskiftes. Der skulle være rimelig gode muligheder for rør-føring til radiatorer. 

 

Jeg håber der er en venlig sjæl, der har lidt indsigt og vil hjælpe os med at give et bud på, hvad sådan en herlighed vil komme til at koste. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi var igennem samme øvelse for små 4 år siden. Den gang fik vi et tilbud på opsætning af radiator og tilslutning af dem for omkring 50.000,- kr - kun til øverste etage. Vores hus er dog kun 85m2 i grundplan, men i to plan, fra 1960 og der var allerede fjernvarme lagt ind i huset. Vi besluttede os i stedet for at "spare" de penge og selv ligge et nyt gulv med gulvvarme og gennemførte samtidig en ret omfattende renovering af huset - nu vi alligevel var i gang. Prisen for ny konstruktion af gulv med gulvvarme blive vist omkring det samme - ca. 50.000,- kr. Med alt det andet tror jeg vi landede på omkring 350.000,- kr for "alt udskiftet på 1. sal": el, gulv, vinduer, døre, murearbejde, køkken osv.
Velkommen på LDS
- - Snot-varme-system - - Sælger vil da øjeblikkelig hævde at prisen "sandelig er fastsat efter det fine varmesystem"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, kalorifer-system til paracel-huse er ikke rigtig vejen frem. Jeg husker ret tydligt første gang vi tændte for det - der kun en let duft af 50 års gammel støv rundt i hele huset. De kanaler der ført rundt, var "grov-muret", så der sad store totter af støv og alt muligt andet guf i dem. For ikke at snakke om de steder hvor kanalerne var foret med asbest-rør.

200.000,- hvis i "bare" skal have radiatorer op, er nok i overkanten, men ja, hvis I både skal have det i kælderen samt stue-etage, så løber det jo nok alligevel op..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis