Palletank tud

Hej

 

Jeg har anskaffet mig en brugt palletank, men i processen med at få den bugseret op på en sokkel, er selve hanen revnet. Det er er den der sidder direkte monteret på palletanken. Det vil sige efter en dag som i går med masser af dejlig vand til tanken, er der nu så meget tryk på, at der kommer en fin lille tynd stråle ud af en revner, der sidder lige inden åben/lukke håndtaget. Nogle der har erfaring/gode ideer til at lappe/lukke af for revnen eller om det kan betale sig at skifte tuden ud?

 

Mvh

Keld

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er det et vidt begreb hvor hanen "tisser". Men generelt plejer man og hive den "lysskye" frem og bytter til nyt med den slags ting.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er lidt svært og se for sig for slemt det er men hvis det blot er en ganske lille revne ville jeg da klart undvære besværet ved og skaffe en ny og istedet bruge en smule silikone.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den tisset netop kun, dvs det er meget lidt den efterlader på jorden. Har smækket en cykelslange rundt om og det drypper derfor lidt. derfra.

kan jeg tilføje silikone, mens den tisser eller tror du den skal være helt tom=??
Jeg ville tømme den først for at opnå bedste resultat.
En god ide kan også være lige og varme plastikken en smule op da silikonen så hæfter bedre.
Men pas nu på du ikke får varmet så meget op at det istedet smelter for så ender du hurtigt med et større hul
Jeg ville skrabe lidt i revnen og lime med 2 komponent lim. Den købes i på enhver byggemarked. Det er i en dobbelt tube og der presses lige meget ud fra hver tube, blandes og presses ned i revnen. I det tilfælde skal det være absolut tør. Hvis du bruger silikone og umiddelbart efter pakker ind med elektriker tape, kan du være heldig at det holder selv om tanken er fuld, og det siver lidt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af ev elmand på 05-05-2015 13:47
Jeg ville skrabe lidt i revnen og lime med 2 komponent lim. Den købes i på enhver byggemarked. Det er i en dobbelt tube og der presses lige meget ud fra hver tube, blandes og presses ned i revnen. I det tilfælde skal det være absolut tør. Hvis du bruger silikone og umiddelbart efter pakker ind med elektriker tape, kan du være heldig at det holder selv om tanken er fuld, og det siver lidt.

  Hård lim i blød plastic ???  De to ting passer mig bekendt grumme dårligt sammen.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skal der limes så brug noget lim der er beregnet til plastik, du kunne måske smelte det sammen med en loddekolbe.

Men uanset hvad du vil klistre det sammen med, så skal tanken være tom, og det der skal limes/klistres være knastørt.

Nitter/ Je--ns :

Limen er beregnet til plastik, jeg har brugt den med god held til utallige formål. Og på min palletank er tuden/ hanen af hård plastik.
Sidste store projekt var tank/blande beholder til min søns slos-ice maskine. Den var væltet og den ene tank var gået i 4-5 stykker. Blev omhyggelig limet på alle kanter, og sat sammen. _ _ Og det blev vandtæt - -
På arbejde reparerer jeg Omron lysleder føler. Når de bliver slidt ude i enden, virker de ikke så godt som lysleder. Jeg klipper dem ren, borer stumpen ud af det 4 mm gevind, og limer den gode ende ind i gevind igen. Det har da virket de sidste 5 år.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
man kan også købe en ny hane og sætte på fandt en hjemmeside engang, med alt muligt tilbehør til palletanke. Kan ikke huske hvad den hed, men man kan nok google sig frem til den, eller en anden med de samme ting
Skrevet af ev elmand på 05-05-2015 17:28

Nitter/ Je--ns :

Limen er beregnet til plastik, jeg har brugt den med god held til utallige formål. Og på min palletank er tuden/ hanen af hård plastik.
Sidste store projekt var tank/blande beholder til min søns slos-ice maskine. Den var væltet og den ene tank var gået i 4-5 stykker. Blev omhyggelig limet på alle kanter, og sat sammen. _ _ Og det blev vandtæt - -
På arbejde reparerer jeg Omron lysleder føler. Når de bliver slidt ude i enden, virker de ikke så godt som lysleder. Jeg klipper dem ren, borer stumpen ud af det 4 mm gevind, og limer den gode ende ind i gevind igen. Det har da virket de sidste 5 år.

Tokomponent lim til plastic ???    Den vil jeg meget gerne vide hvad hedder. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også