Husqvarna robotplæneklipper - Slibe knive?

Jeg er på andet år den glade ejer af en Husqvarna 220 AC. Jeg har selv monteret denne og trukket kabler og efter at have lavet diverse modifikationer i haven kører denne perfekt på mine små 300 m2. Jeg kan ikke se at vi kunne have valgt en mindre model...

Jeg køber mine knive i større mængder på Ebay og det er for så vidt billigt nok. Jeg piller ofte knivene af da de stopper til i græs (klipper kun i tørvejr) og ligger dem i blød i en opvaske tab natten over så de er rene og pæne. Men jeg syntes ikke de er skarpe ret længe og jeg har forsøgt mig med at køre dem lidt rundt på sandpapir korn 220 og på en gammel carborundum stem min far brugte til fiskekroge.

Men mit problem er at de ikke rigtig bliver skarpe igen? Skal jeg til onkel Harald og købe en vådsliber til kr. 300? Er jeg den eneste der syntes det kunne være sjovt at slibe de små knive op igen? De fejler jo ikke noget når de er rengjorte. Hvad gør i?

Kommentarer udbedes gerne ;-)

 

På forhånd tak,

 

Henrik fra Herning

 

 


Hundefar

Jeg er på andet år den glade ejer af en Husqvarna... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sorry - det stinker af reklame!!

 - det er jo ikke et værktøj du kan bruge til andet, end du bruger et strygestål til..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg troede at det her var en seriøs side 

Så er der mistro til min erfaring jeg gerne vil give videre 

Nej det er ikke et strygestål så prøv det. 

Se i de foregående indlæg om de problemer der er med at få skær på robot plæneklipper til til at blive skarbe igen istor er løsning 

Det kan kun være forhandler af nye kniv der sætter fokus på mit indlæg 


Har du prøvet at købe dine knive et andet sted??? Onkel Haralds er eengangs-knive af dårlig kvalitet - derfor en femmer


 

"Det kan kun være forhandler af nye kniv der sætter fokus på mit indlæg"

Haha, du er da velkommen til at købe nogle knive af mig, jeg har nogle i køkkenskuffen jeg ikke bruger Tak for grinet.

Mvh.

Mikkel


Jeg tænker det der gør dine knive sløve på begge sider, er opvaske tabben. den har bl.a. phosfor syre i sig, og det ætser sikkert skæret "rundt", hvofor den side der ikke er brugt bliver sløv.

Forsøg at ligge i alm. vand til at opløse græsset, eller evt. sulfo, der dog også har lidt sløvende effekt på knive.

En alminde karboryndum sten korn 4-800 skulle kunne klare opgaven for dig, men husk, du skal have en forholdsvis spids vinkel når du sliber, hvilket mange, mig selv inkl., gør forkert når de sliber manuelt de første gange.


 

@Jimmi - det virke bare lidt a-naturligt, at du kommer frembrusende med reklame for et strygestål - og ikke har andre indlæg overhovedet?? Træk vejret - tæl til 10 eller mere - og deltag i emnerne på almindelig basis - så kan det være, at vi tager dig alvorligt..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det kan godt HN er billigere, men personligt køber jeg de originale, da jeg altid ved at kvaliteten er i orden. Ja, det koster lidt mere, men der er også langt mindre bøvl. https://www.husqvarna.com/dk/reservedele-tilbehor/reservedele/long-life-safety-blade/577864603/

Det her drejer det sig ikke om 

Original eller kopi 

Det er om man kan trække skæret og genbrug den originale kviv 

Det kan du med en istor 

Så laver du en investering på 150 kr og kan trække skæret op på din kniv flere gange 

Men køb da bare en ny kniv hvis det er det i vil de her sider er vel til for at komme med gode råd og ideer til hinanden 😃😃


Lidt off-topic, men fordi jeg har fået henvendelser om denne tråd:

Så vidt jeg kan se, har Jimmi66 ikke nogen relation til det omtalte firma - og han linker heller til dem, hvilket plejer at være målet for reklamerytterne. Så jeg tror rent faktisk at vi har med en reel og velmenende LDS'er at gøre   

Jimmi66: vi er dagligt ramt af spammere/reklameryttere, der opretter sig og kamuflerer reklamelinks som velmenende råd eller spørgsmål. Det er enormt skuffende at blive snydt sådan og derfor er alle lidt på mærkerne overfor det. 

Det kan selvfølgelig gå ud over en forkert, hvilket er beklageligt. Men bliv endelig hængende på LDS og du vil opdage, at tonen generelt er meget god herinde.


Mvh. AllanE
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis