Gulvspånplader - udvidelse

Hej

Jeg er ny her på forummet, som jeg fandt under min research forud for et større lejlighedsistandsættelses / sammenlægnings projekt. 

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber at nogen af de kloge mennesker her kan besvare:

Gulvet i den ene lejlighed er meget gamle og meget ujævne træplanker. Jeg har derfor besluttet at de skal op og at der skal lægges gulvspånplader (22mm Novopan) i rummet, og derefter bygges køkken og afsluttes med klik laminat gulv.

Mit spørgsmål #1 går på det med at pladerne kan udvide sig. Iflg producentens site, skal der være min. 12 mm frirum til alle vægge.  Jeg havde en diskussion med en kammerat som selv har lavet noget lignende. Han mener helt bestemt at det er 12 mm i alt mellem to vægge - altså man kan nøjes med 6mm i hver side.  Er der noget om det?

#2 Som nævnt skal der sættes køkken (sandsynligvis ikea) på oven på pladerne.  Her skal soklen vel fastgøres og det får mig til at tænke: Hvis pladen under virkeligt kan bevæge sig op til 12 mm, vil det vel kunne påvirke/skubbe/vride køkken sokkel/elementer som bygges ovenpå?  Er der nogen der har efaring med det?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Jan

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ups, kan se at jeg har fået skrevet dette i et helt forkert underforum - det beklager jeg.

Webmaster kan denne lukkes eller flyttes?

Sorry.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis