Børste til vinkelsliber

Jeg kan ikke få min træterasse rent inden det skal have olie,

Sikkert en planding af alge og snavs.

Har prøvet div. midder fx det fra Gori

Findet der en kodt/børste til vinkelsliber ??

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

der findes flere forskellige børster til vinkelsliber eller boremaskine- men pas på, for de enkelte børstehår har det med at slide sig løse når børsten bliver belastet og så kan det gøre nas på fingre eller øjne. Jeg ville hellere prøve med en højtryksrenser og så må det blive så godt som det nu kan blive.


 

Hej Urup

Du skal også tænke på, at hvis du renser med en kraftig stålbørste (Rigtigt det med stål-stritter som flyver - pas på øjnene - husk briller) eller højtryksspuler, så bliver træets overflade mere flosset og åben - og dermed mere modtagelig overfor skidt og snavn fremover.

Du kan bruge noget algerens + Du kan naturligvis skrubbe og spule - eller skrabe med en skarp malingsskraber - eller slibe, uden at træet bliver mere flosset.

Jeg synes at du måske skal betragte farveændring, lidt snavs og alger som en naturlig patinering, som giver nye farver i træet efterhånden. Og så lade være med at prøve at få det "nyt" hver gang. Træ som er udenfor, VIL skift efarve og udseende - det kan man ligeså godt bare betragte som en naturlig proces.

mvh A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Hvisdu skal have en kop-børste til vinkelsliberen, skal det typisk være M14 gevind de skal have, og du skal fjerne møtrik og skiver der er til at holde skære/slibe skiverne med.

En højtryks renser med slurry/sand er også en mulighed.

 

Kan jeg ikke slibe det hele med en gulv afsliber ???
Du skal, hvis du vil bruge en børste på vinkelsliberen, sikre dig, at børsten er godkendt til et omdrejningstal, der er højere end det vinkelslibereb kører med. Ellers er risikoen for vildfarende stumper fra børsten overhængende.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce

Jo en gulvsliber kan bruges, men enig med Ellida i, at niveauet for afrensning af træ udendørs ikke skal være for hysterisk.

En manuel løsning, der tager bedre ved end en gårdkost er en stålkost. Den har den fordel, at man kan anvende den på langs af årerne (sammen med rensevæske), og derved begrænse opflosningen af træet markant i forhold til højhastighedscirkulerende stålbørster.

Giv den en gang algefjerner og lad det virke i en uges tid, så på med den stive-gadekost og vandslangen.

Stålbørster og højtryksrensere, vil jeg mene ødelægger træet.

Hvis du ønsker den lidt lysere, kunne en gang vask i  klor vand, måske være en mulighed.


Vil du slibe den let, så brug en af de store køkkensvampe, med den grønne slibemåtte på langs med årene, og en gang sæbevand. (vrid svampen op i vandet, og slib vådt i vådt)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også