Løs metalgenstand ved bremseskive i venstre forhjul

Jeg har i den senere tid haft en mislyd når jeg kørte i lav hastighed og især, når jeg drejede samtidig. Forleden blev det så værre og der kom så meget støj at det nærmest lød som at lydpotten stødte imod jorden. Det viste sig at der var en løs genstand inde ved bremseskiverne i mit venstre forhjul.

Genstanden kunne lirkes ud med hånden.

Jeg kører i en Audi A6 fra 2006. Jeg kigget lidt rundt på nettet, og tror at jeg har fundet ud at der er tale om noget ifm. en bremsekaliber.

Er der nogen der ved noget om hvad der præscis er tale om? og om det er ufarligt at køre uden den pt. elle om jeg bør få hente bilen af en kranvogn? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have bilen på værksted med det vons.
Det er en af delene der holder på dine klodser, så du kan blive udsat for dine bremser enten helt fejler eller de blokkerer.

 

Den har meget lille til nærmest ingen betydning.
Den forhindrer bremseklodsen i at rasle.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 03-05-2015 22:37
Den har meget lille til nærmest ingen betydning.
Den forhindrer bremseklodsen i at rasle.

Det er nemlig rigtigt. Den har ingen sikkerhedsmæssig betydning.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg undres bare over at ejeren af omtalte motor køretøj fortsætter kørslen med mislyde og tabte smådele fra køretøjets bremser.

René

Tak til alle for svar. Bilen har været på værksted og det er fikset - det tog 5 minuter og var som flere havde nævnt ganske ukompliceret og ufarligt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis