Anlæg - Lavet af bilbatteri, bilradio og stuehøjtalere

Hej allesammen.

På forhånd vil jeg sige undskyld for at lave endnu en "byg-dit-eget-anlæg-tråd". Men jeg har læst og læst, og forsøgt at forstå, men uden held i forhold til mit formål! Derfor kommer min konkrete case her:

Jeg skal have lavet et musikanlæg til karneval i Aalborg, som skal trille med os i vores vogn. Jeg har 1-2 bilbatterier på 60 aH, en bilradio med USB og Aux indlæg, og jeg skal ud og erhverve mig nogle højtalere. Mine krav til højtalerne er at de skal kunne følgende:
- Holde os kørende med musik på næsten fuld skrue i cirka 6 timer
- Spille højt nok til at "overdøve" de nærmeste 5-10 kvm uden omkring vognen
- Undgå at brænde sammen i løbet af paraden!

Jeg havde forstillet mig at købe et par ældre stuehøjtalere, f.eks: et af disse:

2 stk. Eltax Millenium 200
Music Power: 200 W
Sinus Power: 100 W
45 - 20.000 Hz
4-8 Ohm

Eller:

2 stk LUX TIME LT 150
Power handling: 100 W
Music power :150 watt
4-8 Ohm
DB 3 W

Jeg må ærligt indrømme at jeg er totalt blank efter hvad jeg skal kigge efter i en højtaler, når den skal bruges til mit formål. Er der nogle der kan hjælpe mig på rette vej, eller give mig et forslag til hvilke højtalere jeg skal kigge efter?

Mvh en teknisknørd, uden musik-teknik-forstand!

Hej allesammen. På forhånd vil jeg sige undskyld... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BTA handyman. Nu skal du jo ikke lade dig slå ud så let. Har du alle dele, er det da bare at prøve. Kør det i stilling, og lad det spille indtil det bliver tavs. Så kan du tage tid og se hvor lang tid det virker! !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis