krydelaser

hej !! jeg er på udkik efter en krydslaser men jeg har ikke helt styr på hvad der er skidt eller godt ?? den skal bruge lige fra billede ophæng, nyt køkken,skille væge osv. eller med andre ord være nowet der "virker" og selvføli` ikke koste en bondegård  og tåle nogle knubs undervejs .

jeg har lade mig fortælle at de "for" billige tåler ikke for mange turer på gulvet før de går i stykker ??

håber i kan hjælpe ...mvh !

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af gds 1969 på 03-05-2015 12:04

...nowet der "virker" og selvføli` ikke koste en bondegård  og tåle nogle knubs undervejs...

Nu definerer du ikke en bondegård, og jeg skyder sikkert langt over målet, men du skal ikke snydes for denne.

Bosch cirkellaser GLL 3-80

Det er den fedeste "indendørs" laser jeg nogensinde har haft mine fingre i, og den har været på gulvet nogen gange.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Generelt er en laser et præcist stykke værktøj og dermed ikke noget der tåler en helt masse, men vil personligt også anbefale dig ikke og gå efter de billigste på markedet.

En bondegård ligger idag nemt på en 70 mill men bare rolig, de lasere jeg vil anbefale ligger et lille stykke under det, går du ind på www.anlaser.dk kan du finde en del forskellige lasere, her er det lasere af ordentlig kvalitet og det er et firma der også efterfølgende kan udføre servicen på din nye laser. Plus man kan købe yderligere tilbehør til laseren hvis du måtte ønske det.
Mange byggemarkeder med lidt kvalitet på hylderne forhandler faktisk lasere igennem anlaser men husk deres pris ofte ligger en smule højere end den gør ved anlasers. MEN de har alle en aftale med anlaser om at deres priser er den faktiske pris. Så kun hvis du gør sælgeren i byggemarkedet opmærksom på at den da ligger lidt højere end ved anlaser begynder han og vrøvle om at det da må være en fejl og så retter han lige prisen ned på den laser du er ved og købe. Sjovt nok bliver den bare ikke ændret i butikken til den næste kunde.

Har set dette eksempel flere steder.
Har selv denne laser http://www.anlaser.dk/Linjelaser-591.aspx?ProductID=PROD572 som er rigtig god til lds'eren og til en rimelig pris. Foruden det kan den tiltes hvilket ikke alle kan. Dvs selvniveleringen kan låses så man kan lave en skæv linje hvis en dag det skulle være nødvendigt.
Den er magnetisk og kan derfor sættes på alt metal, der er dog også strop til så den kan spændes fast til et emne, foruden det passer den både på et ganske alm kamera stativ hvis du måtte have det men den har også gevind til de lidt større laser stativer, har selv en rotationslaser også hvor denne kan monteres på samme stativ.
jeg takker for jeres input og vil undersøge det hele grundigt !! har ellers kikkede på en Dewalt DW088k hos prishammren.dk til 1248,- eller en DW811 til 1749,-
Både dewalt og Bosch er sikkert udmærkede lasere men 2 ting får mig til ikke og ville vælge dem.
Det er sværere og få udført service og 2 begge mærker laver rigtig mange forskellige slags værktøj, tror selv på du får mere ved at vælge et mærke/firma der ikke laver andet end laserudstyr.

Er dog kun min egen personlige mening.
Jeg har været meget glad for min GeoFennel FL-40 (som denne: http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/haandvaerktoej/lasereafstandsmaaler/lasere/streglaserfl-403-liner/)

Det er fantastik indendørs med en streg laser og de kan også sagtens bruges udendørs så længe man tagerforbehold for at de små lasere i prislejet 1500 har en unøjagtighed på +/-3 mm pr 10 m.

Egen erfaring siger at man hurtigt kommer til at ønske sig et stativ af en art, eller noget hjemmebyg til at hænge den på.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Annonce
Jeg har en kryds laser fra biltema, og er faktisk rigtig glad for den.. Har brugt den til det samme som du skal bruge din til, og er godt tilfreds med præcisionen
Skulle du blive træt af den på et tidspunkt, er den ikke dyrere end du kan smide den ud og beholde stativet og du ville stadig have sparet penge i forhold til at skulle investere i en dyrere model og et stativ ved siden af

http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Malevarktoj/Maleinstrument/Krydslaser-2000032661/

De bedste hilsner Emil 

grunden til at jeg kikkede på Dewalt`s laser var at der følger en kraftig plast kuffert med (Bosch gør der også) mens de andre jeg har kikket på følger der en blød taske med

og min opevelser af begge mærkers service er undmærket (dog lidt vente tid)

 

det blev en Dewalt dw0811 og et Bosch BT150 stativ til en samlet pris på godt 2100,-
tror jeg har været i samtlige byggemarkeder ....prøvet en del forskellige mærker men det var som om den model var den rigtige for undertegnet og dækket mine behov !!
hov !!! jeg vil gerne takke for jeres input
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også