Agria 2600 Z

jeg har erhvervet mig en gammel Agria havefræser, som volder mig lidt problemer. Først kunne jeg slet ikke starte den, men efter at have renset den for snavs i karburatoren, starter den nu, men lige så snart jeg giver den gas, dør den! er der nogen der har et bud på hvad problemet kan være?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken motor sidder der på den. Totakts eller firetakts ???

Kender du http://www.agria.de      ???  Der kan du finde manualer og reservedelskataloger for de gamle maskiner. Den tyske afdeling syntes mere omfattende end den engelsksproget.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er en 2-takt motor der sidder på den. Jeg kender godt de hjemmesider du nævner Leif, men mit tyske er desværre ikke på et særligt godt niveau.
Skrevet af Plisken på 03-05-2015 13:25
Det er en 2-takt motor der sidder på den. Jeg kender godt de hjemmesider du nævner Leif, men mit tyske er desværre ikke på et særligt godt niveau.

Du kan vel kigge tegninger på tysk eller ..............    Fy, nu skal jeg være ordentelig. 

Grunden til jeg nævnte det er at hvis du skifter til engelsk er der ikke så mange ting til download.

Så sidder der formodentelig en BING karburator på den. 

Tror vi begynder med lidt simpele spørgsmål.

Kan du ikke holde liv i motoren ved og give noget choker, hvis der er det på karburatoren, eller holde en hånd løst op mod luftfilteret/indsugningen ???

Kan du tippe karburatoren så meget, at benzinen løber fra den ???

Lad høre hwass du obseverer.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg skylder vist dig en forsinket undskyldning Leif! Jeg troede jeg fik svaret på din sidste besked, for lang tid siden, men det kan jeg konstatere, at jeg ikke gjorde. Nå, bedre sent end aldrig! Jeg beklager, når du nu tog dig tid til at hjælpe mig!
Jeg fik gang i min Agria sidste år og jeg er spændt på om den vil starte i år - det må tiden vise.

VH Peter
Skrevet af Plisken på 20-04-2016 12:18
Jeg skylder vist dig en forsinket undskyldning Leif! Jeg troede jeg fik svaret på din sidste besked, for lang tid siden, men det kan jeg konstatere, at jeg ikke gjorde. Nå, bedre sent end aldrig! Jeg beklager, når du nu tog dig tid til at hjælpe mig!
Jeg fik gang i min Agria sidste år og jeg er spændt på om den vil starte i år - det må tiden vise.

VH Peter

Det er i orden Peter.  

Har du husket og lukke for benzinhanen starter den da hurtigere en kat kan nå at starte og spinde når der er favoritkæl i farvandet.  

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis