Havetraktor Partner c107

Hej

Jeg har en Partner havetraktor c107, den med hydrotsatic gear. Nu vil den ikke køre, jeg tænker at den måske mangler olie i gearet. Men jeg kan sørme ikke lige se hvor man hælder olie på henne, eller ser om hvor højt niveauet er.
Nogen hjælp her??
Venligst
 


Kim 52
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt kan du ikke fylde olie på hydrostaten. Men hvis den pludselig overhovedet ikke vil trække når du træder på pedalen, ville jeg først lige undersøge om ikke remmen mellem motoren og hydrostaten ikke er hoppet af eller øg.

Du kan finde manualer og reservedelskataloger til Partner på http://www.partner.biz/dk/ under support.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Remmen sidder som den skal. Det virker som om den ikke "står i gear", og man kan for afhjælpe det ved at rokke traktoren frem og tilbage. Så tager "den" pludselig fat.
På dit link Leif, kan man desværre ikke finde noget om servicering af hydrostaten. Men jeg tænker at den vel skal h' skiftet olie indimellem, eller??

Kim 52
Du har vel ikke rykket ud i håndtaget, der sætter den i frigear, så den kan skubbes.

Desværre ikke, men en rigtig go' tanke..


Kim 52
Skrevet af Kim52 på 02-05-2015 11:36
Remmen sidder som den skal. Det virker som om den ikke "står i gear", og man kan for afhjælpe det ved at rokke traktoren frem og tilbage. Så tager "den" pludselig fat.
På dit link Leif, kan man desværre ikke finde noget om servicering af hydrostaten. Men jeg tænker at den vel skal h' skiftet olie indimellem, eller??

Ja ok med remmen. Men som før sagt, kan man normalt ikke skifte/hælde olie på de flesre af små hydrostaterne der sidder på de billige plænetraktore. Det er sjovt nok derfor der ingen prop er på hydrostaten. Skulle det være muligt, er traktoren formodentelig også tussegammel.

Det er lidt svært og søge på de opgivelser du har givet på traktoren. En afskrift eller et billede af mærkepladen kunne måååååske .....................  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Jeg finder alle informationerne om den i morgen. Indtil da, så mange tak for hjælpen. I øvrigt fandt jeg ud af at bremsen havde sat sig, det hjælper jo ikke på fremdriften.


Kim 52
Nå, jeg kan ikke finde ud af at sætte foto ind....

Model: 12-107H
Serienr: 022504D001460
MFG.ID nr: P12H107B
Pruduct NO: 964-77-18-01

Venligst Kim

Kim 52

Fint, æ googler lidt rundt i aften og vender tilbage senere.

Skal ud og slibe knivene på "grønhøsteren". 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hmm, den er rimelig sjælden efter Google at dømme. Men som jeg forstår det er Partner et mærke der hovedsalig bliver solgt i skandinavien af Husquana. Det er deres "billig mærke".

Det er som forventet ikke muligt og hælde olie på hydrostaten. Hvis hydrostaten ikke viser tegn på oliespild ville jeg også kaste mit falkeblik på friløbsstangen og undersøge om der ikke er et eller andet mekanisk der skulle forhindre at den kan skubbes helt ind.

Kan desværre ikke komme på andet uden der komme nye oplysninger på "bordet". 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis