Alufælge på dæk

Hej.

Jeg har fundet nogle alufælge på dba.dk, som jeg vil købe til min nye bil som jeg for om en måneds tid (og jeg har tjekket, at fælgene passer til min nye bil)

De fælge jeg har kigget på, er med nedslidte dæk på, som skal skiftes. Da min plan er at montere alufælgene på de nye dæk som følger med bilen, er dette jo helt fint.

Mit spørgsmål er blot, kan jeg selv afmontere de slidte dæk på de alufælge jeg køber? Kan man skære dem af eller lign.?

På forhånd tak for svarene.

Mvh.

Mikkel


Mvh.

Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan du ikke. Din dækmand/mekaniker kan afmontere dem på få minutter når det skal skiftes om.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I teorien kan du godt selv afmontere gamle dæk og sætte nye på, men det er ret besværligt uden en dækmaskine som alle værksteder har. efterfølgende skal hjulene afbalanceres og det kan du heller ikke selv gøre, så svaret må være nej.

Er du sikker på de dæk bilen kommer med passer på de fælge du har tænkt dig at købe? Du ved fælgen skal passe på bilen, og dæk skal passe på fælgen..
Ja, fælgene passer til den nye bil. Har tjekket hvilke krydsmål den nye bil har, og hvilket ET nr. Så det er det jeg går ud fra, og så ved jeg at den nye bil kommer med 15" dæk.
Jeg har et dækcenter, som skal fjerne dækkene på den nye bil fra stålfælgene og montere dem på alufælgene. Mit spørgsmål var bare, om jeg selv kan fjerne de slidte dæk på de alufælge jeg køber. Kan man evt. skære dem af. Alt det andet der skal gøres, får jeg et dækcenter til at gøre.

Mvh.

Mikkel
Skrevet af Mikkel1984 på 02-05-2015 10:44
Ja, fælgene passer til den nye bil. Har tjekket hvilke krydsmål den nye bil har, og hvilket ET nr. Så det er det jeg går ud fra, og så ved jeg at den nye bil kommer med 15" dæk.
Jeg har et dækcenter, som skal fjerne dækkene på den nye bil fra stålfælgene og montere dem på alufælgene. Mit spørgsmål var bare, om jeg selv kan fjerne de slidte dæk på de alufælge jeg køber. Kan man evt. skære dem af. Alt det andet der skal gøres, får jeg et dækcenter til at gøre.

For og fjerne dækkene, kræves der som minimum du har to dækjern og en klaphammer. Men det vil være galmatias ikke og lade dækcenteret gøre det på deres maskine, da den uden tvivl vil lave mindre mærker på fælgene end du kan ved manuelt og aftage dem. 

PiiiiST....... Det tager under 5 minutter og pille dem af på maskinen.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for alle svarene. Jeg får dækcenteret til at gøre det hele.

Mvh.

Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis