Ny indkørsel

Hej,
Jeg skal til at lave en 130m2 indkørsel.

Ifølge http://www.danskbeton.dk/files/Servicebutik/Dansk%20Beton%20publikationer%20til%20servicebutikken/Bel%C3%A6gning/l%C3%A6gning%20betonfliser.pdf skal jeg bruge følgende :

29cm bundsikring
12cm stabilgrus
3cm afretningsgrus

og sten af tykkelsen 6cm. Mit spørgsmål, er det virkeligt nødvendigt med så meget ? Hvad er jeres erfaring ? Hvis jeg går efter disse tal så skal jeg grave 50cm hvilket ikke er noget problem (jeg har gravemaskine) men jeg vil ikke gøre det hvis det ikke er absolut nødvendigt. 

Jeg ved at på et tidspunkt skal jeg lave en garage hvor jeg sikkert skal køre en lille gravemaskine ind på indkørsel men bortset fra det skal den bruges til alm. personbiler.

 

donnib


 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er forskel på hvilken underbund du har i forvejen. Det fremgår af tabel i det du selv henviser til.

Ved Sand og grud underlag behøver du ikke bunsikring. Ved moræneler 15 - 20 cm bundsikring. Og ved plastisk ler skal du op på de 29 cm.

Men den værste fjende for belægning er stående vand. Også i de mellemliggende lag, så stabilgrus skal også laves med fald ud til sider. Lige før garage port bør du være særlig omhyggelig, da der er chancer for sporkørsel.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis