Hej igen.
Hvis du vælger en "Charge controller", så leveres der strøm fra batteriet uanset om solen skinner eller ej - såvidt jeg har forstået. De fleste typer har dog en afbryderfunktion, hvis spændingen når under 10,7 V. Det skal man nok lige være opmærksom på.
Jeg har læst lidt op på lektien, og man kan faktisk ignorere load output på solcellebatteriladeren hvis forbrugerapparaternes +/- er koblet direkte til batteriet (med en hovedafbryder imellem), så det var faktisk ikke helt forkert sådan du tegnede det i første omgang, men jeg ville dog lede strømmen gennem solcelleladeren alligevel, så du undgår at aflade batteriet fuldstændigt. Der er fordele og ulemper ved denne metode. Hvis man ikke er så grundig/nørdet og glemmer at kontrollerer batteriet tit kan man jo nemt komme til at stå i en nødsituation, hvor det nok bedst at kunne aflade batteriet lidt ekstra til fx lanternelys.
Vær dog opmærksom på, at laderen kun kan klare en belastning på et bestemt antal ampere - typisk 10A for de små solcelleladere, så belastningen må altså ikke være derover.
Sæt endelig et billede op af projektet når du går igang - det kunne være spændende at følge