Bordopvaskemaskine vil ikke vaske

Første : unskyld for mit dansk, men det er en god opgave for mig at skrive og læse der. I kan godt sige mig fejler eller spørg til forklaring, billeder, eller andre.

Jeg har lige købt et bordopvaskemaskine (Siemens) på DBA.

Problemet er at maskinen får godt nok vand: jeg kan hør vand i røret. Og jeg kan også se beskidt vand når det kommer ud.

Men to minuter efter det, har maskinen et problem: lyset det mener "jeg kan ikke få vand" blinker. Og jeg kan hør tinget dreje, men når jeg åbner døren, så er det stadig beskidt !

Har nogle et idé ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du har købt en brugt opvaskemaskine, der måske har en defekt pumpe

Sælger siger at det virkede godt. Og selvfølgelig har jeg kigget inde i pumpen. Den er klar og ren.

Hvis pumpen var defekt, hvordan kunne vand strøm ud af det ?

Ja, det danske sprog er svært. 

Prøv og rens det filter der sidder på koldvandsslangen, hvor den er skruet bag på maskinen. Er det beskidt af kalk lægger du filteret i eddike eller citronsyre (rensevæske til kaffemaskiner) en time eller to. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg forstår det ikke !

Jeg har skruet ud koldvandsslangen og filter og har lægget de i eddike for et stykke tid.

Bagefter prøvede jeg igen at vaske. Det virkede ! Hvor et smukt lyd ! Vand kom in og ud af maskinen.

Men... Efter måske 1/2 time, kom problemet igen: vand kom ikke mere ind i maskinen og maskinen drejer uden af vand !
Skrevet af StephaneFransk på 30-04-2015 17:58
jeg forstår det ikke !

Jeg har skruet ud koldvandsslangen og filter og har lægget de i eddike for et stykke tid.

Bagefter prøvede jeg igen at vaske. Det virkede ! Hvor et smukt lyd ! Vand kom in og ud af maskinen.

Men... Efter måske 1/2 time, kom problemet igen: vand kom ikke mere ind i maskinen og maskinen drejer uden af vand !

Så er filteret tilsyneladende stoppet til igen i kalk. Du må lægge filteret i eddike igen og gerne i lidt længere tid. Jeg vil gætte på det er kalk i slangen/vandrørene der rives løs og ender i dit filter. Det burde få ende på et eller andet tidspunkt.

På med "vanten" igen Stephanie. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
chier merde et merde...

Filteret har ligget i eddikke to natte ! jeg har demonteret hvad jeg kunne i pumpen : den er klar, ren og tom.

Men det gør stadig ingen ting: når jeg åbner døren, tallerknerne er stadig tørre og beskidte !
Skrevet af StephaneFransk på 03-05-2015 09:56
chier merde et merde...

Filteret har ligget i eddikke to natte ! jeg har demonteret hvad jeg kunne i pumpen : den er klar, ren og tom.

Men det gør stadig ingen ting: når jeg åbner døren, tallerknerne er stadig tørre og beskidte !

Så har jeg desværre ikke flere ide'er Stephane. 

Måske der er andre der har nogle fiduser, ud over og foreslå dig og købe en ny ???  

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis