HPFI relæ slår fra

Hej Alle,

Vi har et meget mystisk problem med gulvvarmen i et anneks, hvor der er to små stykker gulvvarme, som er uafhængige af hinanden. Det ene stykke virker helt efter bogen. Derimod sker der noget meget underligt, når der bliver tændt for det andet:

Det tænder fint med grønt lys

Så snart der skrues op til rødt lys (varmen starter), så slår HPFI relæet fra.

Vi har fået skiftet afbryderen til gulvvarmen uden nogen ændring (HPFI relæet slår stadig fra)

Det er heller ikke overbelastning, for vi tænder KUN for gulvvarmen på denne 10 Amp gruppe og effekten af denne gulvvarme er ikke engang 1000 W.

Noget andet meget underligt, som vi ikke tidligere har haft problemer med er, at da vi i går satte en højtryksspuler på en udendørs kontakt på samme gruppe (uden at der var andet tændt på gruppen), og den startede fint, men efter ca. 5 min. så slog HPFI relæet fra. Noget meget underligt var, at det ikke umiddelbart kunne slås til igen. Der gik 1-2 min. for det kunne slås til igen.

Er der nogen, der har nogen gode ideer om hvordan man indkredser sådan en størrelse? Jeg VED godt at vi har brug for at få besøg af en elektriker. Det som vi rigtig gerne vil er at prøve at indkredse problemet, for jeg har snakket telefonisk med en elektriker og han vidste ikke rigtig hvordan man skulle fejlsøge dette problem.

På forhånd tak


/Inger

Hej Alle, Vi har et meget mystisk problem med... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå - tak for hjælpen. Nu har jeg haft en til at afmontere kablet til gulvvarmen og blænde kontrollen - og nu kører skidtet igen uden at slå fra - og glad er jeg selvom det er en skam ikke at kunne bruge gulvvarmen

/Inger

Hej Inger

Det lyder rigtig nok med fejl på gulvvarmen og det virker som om at nul lederen er skurken så når du sætter højtrykspuleren på løber der en strøm baglæns i installationen. Få en til at pille selve gulvvarme kablet fra. Hvis man er lidt forsigtig kan man prøve kun at sætte en fase på uden nul så burde HPFI slå fra.

Mvh
Flemming

Flemming Petersen
Hej igen

Det er muligt at finde fejlen, men kontakt et elfirma og få en fast pris på det

Mvh
Flemming

Flemming Petersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis