Wagner airless malersprøjte

Ovevejer at gå igang med at male alle vores listelofter med en airless sprøjte. Har taget ét rum med pensel, og det tog meget lang tid da man skal ind i hjørner og revner. 

Tror at en sprøjte vil løste det meste af problemet. Mit indtryk er at det bør være en airles for at undgå malings støv i hele huset. Er det korrekt?

Wagner har nogen ikke-airless de selv mener er gode til vægmaling, men hvordan ser virkeligheden ud? Nogen erfaring med dem?

Erfaring med Wagner Project 115, eller andre velegnede? 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu ved jeg ikke hvordan du har malet, men jeg total renoverede mit hus for 3 år siden og beholdt nogle af de gamle profillofter, ca. 70-80 m2 fordelt på 4 rum de og det tog i alt under 1 time for det HELE, og det er for selve malearbejdet ( inddækning o.s.v. kommer selvfølgelig dertil. Måden jeg gjorde det på var at bruge en langhåret rulle og en god kvalitets loftmaling en kammerat gik foran mig og malede med den jeg kom 5 min efter med en 100 bred pensel og trak efter i et træk pr. brædt, forstået på den måde at jeg satte penslen op ude ved væggen og gik så uden at slippe penslen til den modsatte væg, dette gør at man ikke kan se penselstrøg lofterne blev malet 2 gange så ca. 2 x 1 time for små 80 m2...... for 2 mand

det kan vist ikke gøres hurtigere ej heller med en sprøjte som sviner af H...... til

og resultatet = supertilfreds
Har selv en Project 115 og har sprøjtet pudset lofter med den, dækker man ordentligt af så kan den godt bruges, men tror faktisk mfrost løsning er hurtigere, for afdækningen tager altså langt tid.
Syne sogså mfrost forslag lyder effektivt.
Men er det virkelig rigtig at en sådan airless grisser så meget, idéen/argumentet er jo at det er meget begrænset?
Hvordan når man bruger en Project 115 på vægge, kan det heller ikke betale sig?
Jeg købte en for at male væggen og lofter, og det gør det selvfølgelig uden problemer, malingen skal bare fortyndes en med 10-15% vand, og har man dækket gulve og diverse over der ikke skal males, så er det også hurtigt klaret, både vægge og lofter.

Men afdækningen tager længere tid end man lige regner med, og tit bruger man mere maling end rulle, fordi man sprøjter mere på væggen, end man ville lægge på med rulle.

Specielt beton kælder væggen som tit er meget ujævne og derfor ikke så nemt at rulle, og lofter der er spææket med diverse rør er sprøjten god, men har ikke selv brugt den så meget som jeg regnede med jeg ville, da jeg købte den.
Er helt enig med mfrost. Gjorde det samme da jeg selv skulle male 100kvm loft. Gjorde det dog alene, men med samme fremgangsmåde. En rulle kan holde langt mere maling end en pensel. Så rul malingen på, og glat det ud med en pensel.
Annonce
Jeg er overbevist, vælger den simple løsning med rulle+pensel. Så kan jeg også tage en bid af gangen når tiden tillader det.

Men hvilken maling er pæn til listelofter/profilbrædder? I et værelse har vi malet med Flutex 10 der jo er en vægmaling, med lidt mere glans end decideret loftsmaling.
Loftshøjden er ca 225 cm, så malingen skulle gerne "løfte" det lidt, hvis muligt.
Farven tror jeg skal være helt hvid, uden bræk.
Nogen idéer til hvor meget glans malingen skal have?

gå efter en rigtig loftmaling den er mat og uden genskin og drypper mindre end en vægmaling, men spærg farvehandleren han har den rigtige, og for guds skyld lad nu være med at købe en jemogfix maling selv om den er en del billigere.............. 

lav det selv har en rabataftale på maling og tilbehør her hvis det har interesse
http://www.lav-det-selv.dk/tilbud/aftale/2
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også