Fundament til skur

Hej LDS'ere.

Jeg overvejer at købe dette skur fra Bygma (Dog lettere modificeret mht beklædning samt flere KVM) http://www.bygma.dk/shop/redskabsskur-bygma-r110-10518p.html

Jeg vil dog gerne have muligheden for at efterisolere og i den forbindelse vil jeg støbe en sokel både pga isolering men også for at gøre skuret tæt.

Mit spørgsmål er, at grundkonstruktionen i dette skur er nedgravede stolper. Det vil jeg gerne bibeholde da det nok er den mest overskuelige måde at konstruere på for mig. Men hvordan kombinerer jeg det med at støbe en sokkel? Vil i bare grave stolperne ned i frostfri dybde og sætte fundablokke imellem stolperne? (selvfølgelig i korrekt dybde).

Eller skal jeg bare gå "all in" og droppe at nedgrave stolperne og bygge en træramme oven på mit fundament hvor jeg bygger væg-konstruktionen? I så fald er jeg meget i tvivl omkring hvordan væggene skal konstrueres så det ikke braser sammen om ørene på mig Er der eventuelt nogen der har nogle links til lidt læsning om emnet?

Mvh

Rasmus

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå du laver en rigtig sokkel, med en lecablok som afslutning, og ligger en træremme ovenpå. (nedstøb nogle gevindstænger i betonen, så du kan fæste trærammen)

Alternativt nedgrav stolperne, og brug plan eternit som "sokkel" det kan også være en fin nok løsning.

 

 

Tak for dit bud.

Jeg tror jeg hælder mest mod en "rigtig" sokkel.

Mit problem er at jeg er bange for at økonomien løber løbsk hvis jeg skal grave et fundament ned i 90-120cm hele vejen rundt og støbe med beton / bruge fundablokke i 120cm dybde.
Så jeg er måske begyndt at hælde til punktfundamenter med træramme og eternitplader rundt om rammen.
Er det død og pine nødvendigt at gå ned i 120 cm dybde til et fundament til et simpelt skur?
Det er fint nok med 80-90 cm, du behøves da ikke at bruge funda blokke helt fra bunden.

Du kan grave renden med en drænspade og drænskovl, så kan du holde bredden under 20 cm.

Hvis der ikke er stor højdeforskel, kan du sætte dine lecablokke direkte i beton'en i renden.
Evt lige sætte et par brædder op, så du har styr på betongen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis