Isolering i sprække mellem væg og gulv?

Vi er ved at lægge nyt gulv oven på det originale trægulv i stuen, og har i den forbindelse revet et ældre gulvtæppe af.

 

Man kan nu se et mellemrum mellem væg og gulv som går ned til krybekælderen, og som vi har mistænkt for at trække kulde op i stuen.

 

Kan/bør man trykke lidt isolering ned i denne sprække inden man lægger det nye gulv, og hvad skal man bruge? Bare glasuld-typen?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er da en mulighed og så afslutte med en eller anden form for elastisk fuge.
men nu skriver du at du ligger det oven på det originalegulv, har du undersøgt havd der er af isolering undr det altså ned mod krybekælderen... Var det mig ville jeg fjerne det originale følge op på isoleringen og lægge gulvplader og så på med d nye gulv. Husk på at det er NU du har chancen

Tak for svaret.

 

Ja, det er da en mulighed at skifte det hele ud, meeen det er vist at besværliggøre det hele mere end nødvendigt.

 

Nu er det ret store mellemrum der er flere steder, derfor min tanke faldt på glasuld, men så læser jeg andetsteds på siden at man risikerer gulvet "bølger" hvis man sætter glasuld "i klemme" mellem gulv og væg. Det under mig nu alligevel at det skulle kunne lade sig gøre - det er bare lidt blødt glasuld jeg vil skubbe "løst" ned i mellemrummet flere steder.

Men det er måske en dum idé?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Gulvet kan ikke bølge op ved at du lægger lidt glasuld ned i sprækken. Men hvis der overhovedet ikke er isolering i krybekælder, kunne efterisolering sikkert tjene sig ind ret hurtigt i sparede varmeudgifter. For ikke at tale om komfort ved er gulv der ikke er så kold om vinteren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
..og er du sikker på, at det gamle gulv er jævnt nok? Få det nu hevet op. Du fortryder senere

 

Gulvet er jævnt nok. Der har ligget gulvtæppe i den ene halvdel, og Alloc parketgulv i den anden. Begge dele lå fint.
Men derfor vil jeg da alligevel tage jeres råd til efterretning, og finde ud af hvordan vi gør tingene bedst.

Jeg siger tak for alle svarene.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis