Mål på Ikea "Behjälplig" installation

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen her på LDS
Det ved jeg simpelthen ikke.
Men det behøver du heller ikke at vide noget om. Du kan bare lade din opvasker stå løs indtil du har alle dele. Det er altid bedst at have delene så det kommer til at passe bedst sammen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej

Er du sikker på at beslaget er i restordre .Jeg har fået besked på at der kommer et nyt beslag engang i fremtiden.
Jeg har en Bosch integreret opvasker og er ikke sikker på at vi kan bruge den i vores nye Nostra køkken som vi skal have monteret i denne måned.
Vil du skrive såfremt det lykkes for dig at få din opvasker til at matche med beslaget.
Mvh
Gunnar

Jensen

Hej Gunnar,

Jeg var i weekenden en tur i Hannover i Tyskland og tog et smut ind omkring Ikea der og var så heldig at finde "Behjälplig" i deres rodebutik (man har lov at være lidt heldig engang imellem :-)

Efterfølgende har jeg så monteret det og det fungerer helt fint. Det skal siges at køkkenelementerne vi har, er dem der hedder Metod (80cm i højden). (Tror Nodsta er navnet på lågnerne, men det er også dem vi har).

Såvidt jeg kunne forstå ville de få beslaget til bestilling igen i uge 22 eller 23, men om det stadig holder ved jeg ikke. Da jeg var i Ikea Gentofte anbefalede de mig også at kigge i deres Rodebutik - der fandt jeg dog ikke noget. Men bor du tæt på en anden Ikea er det måske et forsøg værd.

Mvh.

Jesper

PS: Du kan finde manualen til beslaget her: http://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/behjalplig-glid-gangjarn-f-hel-int-diskmaskin__AA-836275-3_pub.pdf 

Hej Jesper,

Hvad var målene på din opvaskemaskine (eller modelnr så kan jeg slå det op)? Jeg påtænker at gøre det samme med en Siemens opvaskemaskine (SN65M046EU) som er 81,5 cm i højden, som er det samme som højden på Ikeas opvaskemaskiner. Så jeg tænker at det er OK, men Siemens har så fortalt at fronthøjden er 70 cm (det skriver de selvfølgelig ingen steder), så ved ikke om man ved hjælp af den der glideskinne alligevel kan sætte et Metod 80cm front på ??

Annonce
Hej Bobske,

Som jeg skrev fik jeg fat i beslaget fra Ikea i Tyskland, men jeg kan bestemt ikke anbefale den løsning. Efter en måneds tid gik den del af beslaget som lågen glider i i stykker og det har ikke været muligt at få et nyt beslag fra Ikea - end ikke et svar på hvad man så skal gøre - ud over at købe en ny maskine fra dem!!!

Jeg har selv prøvet at lave en erstatning, men indtil videre uden held - overvejer dog at få 3D skannet og derefter 3D printet et nyt beslag. Min anbefaling vil dog være at prøve at finde en anden løsning hvis det overhovedet er muligt.

(Jeg er ikke lige i nærheden af maskinen/dokumentation, så jeg kan ikke finde info om model ud over det er en blomberg).

Mvh.

Jesper

Hej Jesper. Du har nok fundet en anden løsning nu, men ellers har jeg bestilt en 3d-print herfra: https://www.shapeways.com/product/Q...g-128750-a - Man kan også få dem printet i stål, hvis ikke den er stærk nok, så det tænker jeg at prøve med, hvis denne også knækker.


Troels

Hej Troels, 

Det er super fedt - det var lige det jeg håbede på man kunne - og det er så muligt nu. Det link vil jeg gemme. Jeg endte med selv at lave nogle nye klodser ved at file i en klods aluminium, og det har fungeret indtil nu, men der kommer nok en dag hvor det heller ikke holder og så er det da en virkelig god mulighed med 3D print.

Mvh. 

Jesper

troelstool skrev den 16-07-2017 20:58:06

Hej Jesper. Du har nok fundet en anden løsning nu, men ellers har jeg bestilt en 3d-print herfra: https://www.shapeways.com/product/Q...g-128750-a - Man kan også få dem printet i stål, hvis ikke den er stærk nok, så det tænker jeg at prøve med, hvis denne også knækker.

 Hej Troels,

Har du fået dine 3D-printede beslag og er de holdbare nok i plastik?

Overvejer nemlig om de skal bestilles hjem i stål.


Rasmus

Hej Rasmus.

Jeg bestilte et sæt i plastik og den holder stadig, så jeg har ikke haft behov for at "opgradere" til stål.

Et par billeder fra modtagelsen:


Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis