Medeco cylinder

Jeg overtog et hus for 1,5 års tid siden som har et Medeco låsesystem og tænkte den anden dag, at låsene da lige skulle smøres. Jeg havde læst at man bare kunne spray wd40 ind, så det gjorde jeg.

Og så gik nøglerne som smurt i olie igen. I hvert fald i et døgn.

Nu kan jeg dårligt få nøglen ind og ud og meget sjældent dreje nøglen.

Kan der have været rust i cylindrene som nu har løsnet sig og blokere for "takkerne" ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

På mit job som vicevært ville vi ALDRIG bruge WD40 til låse for det er for tykt/fedtet og binder støv og snavs
i låsen.
Hvis det var mine låse ville jeg pille dem ud og lægge den i et glas med terpentin (gerne nogle timer) og rense dem så godt du kan
derefter lad dem tørre og så give dem godt med rigtig låse olie.

Hilsen Jan
Jeg har arbejdet i et låsefirma i otte år.

WD40 er STRENGT FORBUDT i låse, da det ødelægger dem fuldstændig!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

ARRG... hvordan bliver de ødelagt, hvad sker der?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
en af de ting der kan ske er, at WD40 blander sig med det oprindelige smørremiddel og giver en sej grød, som gør at fjedrene/pindene ikke kan komme på plads, og så vil låsen ikke mere.
Midlet er at putte terpentin ind i låsen, og når den kan drejes, så skal den tages ud og adskilles og renses som ovenfor beskrevet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu har jeg talt med Medeco A/S og de anbefaler at smøre med WD40.

Efter at have været ved den lokale låsesmed, blev jeg rådet til at forsøge at rense cylinderen. De brugte selv bremserens. Så det købte jeg ved T-Hansen og tog hjem og skulle igang. Men jeg brugte 25 minutter på at komme ind i kælderen, fordi nøglen først ikke kunne komme i låsen og dernærst kunne jeg ikke dreje nøglen. Jeg blev helt øm i mine fingre af at forsøge at dreje nøglen. Så blæste jeg med trykluft og dernæst sprøjtede jeg almindelig låseolie ind (som jeg har fremskaffet mig). Efter 5 minutters mere forsøgen, lykkedes det mig endelig dreje nøglen.

Så kunne jeg komme ind og skrue cylindrene ud af døren. Og så blæste jeg dem igennem med BREMSERENS og der kom da også masser af sort væske ud og til sidst kom der kun rent væske ud.

Men, ak ak ak, nøglen smutter nu i hullet som smurt, men jeg kan ikke dreje nøglen. Så nu tager jeg cylinderen med ned til låsesmeden imorgen og får dem til at se til den.

Min teori er at WD40'en har fået skidtet til at løsne sig, og det så har ødelagt en stift, når jeg har moklet med at få nøglen i og ud. Jeg havde jo også store problemer med at få nøglen i overhovedet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis